شناسهٔ خبر: 75476396 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کمبود ۸۰۰ مدرسه در آذربایجان‌غربی/شکوفایی استعدادها بدون تبعض خواسته معلمان از رییس جمهور

ارومیه – ایرنا - مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: این استان ۸۰۰ مدرسه برای رسیدن به میانگین کشوری کمبود دارد که هم اکنون ۳۸۸ مدرسه در دست احداث است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر صمیمی روز پنجشنبه در نشست نمایندگان معلمان، دانش‌آموزان و خیران مدرسه‌ساز تحت عنوان «نهضت توسعه عدالت آموزشی با مشارکت مردم» که با حضور رییس‌جمهور در ارومیه برگزار شد، افزود: برای توسعه نهضت عدالت آموزشی بیش از ۲۵۰ تیم مردمی متشکل از فرهنگیان و خیران تشکیل شده است که یک‌هزار و ۷۲۰ نفر در این تیم‌ها سازماندهی شده‌اند تا اهداف تعیین‌شده دولت در این زمینه سریع‌تر محقق شود.

وی ادامه داد: طرح‌های مختلفی برای توسعه نهضت عدالت آموزشی در استان اجرا می‌شود که طرح «حامی» با مشارکت بیش از ۶ هزار و ۹۰۰ معلم و خیر آموزشی یکی از شاخص‌ترین این اقدامات است و هدف آن فراهم کردن فرصت‌های آموزشی برابر برای همه دانش‌آموزان است.

وی با اشاره به اینکه هدایت دانش اموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای وهنرستانها در دستور کار است اظهار کرد: در این راستا با ۹ واحد تولیدی بزرگ و فعال تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده و هم‌اکنون دانش‌آموزان برای آموزش حرفه‌ای در این واحدها حضور می‌یابند.

نماینده دانش اموزان استان نیز در این نشست با اشاره به اینکه دانش اموزان آذربایجان غربی نیازمند کلاسهای بهتر و با جمعیت کمتر هستند اظهار کرد: با اهتمام دولت چهاردهم بارقه امیدی در دل دانش آموزان مناطق محروم مرزی در این استان در زمینه حذف کلاسهای کانکسی و سنگی زده شده است و امیدواریم در مدت اندک این کلاسها به طور کامل از استان برچیده شود.

نماینده دانش‌آموزان استان نیز در این نشست با تأکید بر نیاز به کلاس‌های بهتر و با جمعیت کمترَ، گفت: با توجه به اهتمام دولت چهاردهم، بارقه امیدی در دل دانش‌آموزان مناطق محروم مرزی ایجاد شده و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان ممکن، کلاس‌های کانکسی و سنگی به طور کامل از استان برچیده شود.

وی همچنین بر ضرورت ساخت اردوگاه‌های جدید، استاندارد و مطلوب برای تربیت و آموزش دانش‌آموزان تأکید کرد تا نشاط و شادابی در دل آن‌ها همواره باقی بماند.

لیلا ابراهیمی، نماینده معلمان آذربایجان غربی، نیز در این نشست خواستار توجه به معیشت معلمان و کاهش تراکم کلاسی برای ارتقای کیفیت آموزش شد.

وی افزود: کیفیت آموزش با معلم توانمند، محتوای کارآمد و به‌روز و دانش‌آموز با انگیزه محقق می‌شود و برای ساختن ایرانی توسعه‌یافته، تحقق این اقدامات ضروری است.

این معلم همچنین بر بازنگری در جذب معلمان، بازسازی مراکز علمی و پژوهشی متناسب با نیاز دانش‌آموزان استان، ساخت دارالقرآن‌ها و شکوفایی استعدادها بدون تبعیض تأکید کرد و خواستار توجه سیاستگذاران به این مسائل شد.