به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، چهل ودومین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران این روزها در پردیس سینمایی ایرانمال در حال برگزاری است.در کنار نمایش و رقابت آثار در بخشهای مختلف، یکی از برنامههای جنبی، اما مهم این جشنواره، برگزاری نشستهای تخصصی برای علاقهمندان به فیلمسازی و فیلمسازان جوان است. علاقهمندانی که پیش از آغاز جشنواره برای حضور در این نشستها ثبتنام کردهاند.
عنوان یکی ازاین نشستهای تخصصی «فیلمنامهنویسی مدرن در فیلم کوتاه» بود که در آن شادمهر راستین فیلمنامهنویس سینما و تلویزیون و مدرس فیلمنامهنویسی، به انتقال تجربیات و داشتههای خود با حاضران در این نشست تخصصی و آموزشی پرداخت.
بیشتر بخوانید:
حمایت از فیلم کوتاه و جوانان فیلمساز؛ پشتوانه ای برای آینده سینما +فیلم
درهمین ارتباط، شادمهر راستین در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری آنا درباره اهمیت فیلم کوتاه در مسیر فیلمسازی کارگردانان و ضرورت حمایت از آنان گفت:عوامل متعددی وجود دارد که مانع میشود تا یک فیلمساز حرفهای یا کارگردان فیلم بلند، ایدهآلهای خودش را به تصویر بکشد. از جمله این مسائل میتوانم به مناسبات اکران، بودجه، ذائقه متنوع مخاطب، چرخه سنگین تولید، ممیزیها، سالن نمایش و... اشاره کنم. اما تنها قالبی که ذات سینما به عنوان یک «هنر» خودش را به خوبی نشان میدهد و به شدت تجربی و هنری است همین تولید فیلم کوتاه است.
وی اظهار کرد: فیلم کوتاه را میتوان خالصترین شکل فیلمسازی دانست که ارتباط مخاطب با آن حسی است و به اصطلاح نمیتوان با آن معامله کرد.
در ادامه برشهایی از این گفتگو را مشاهده خواهید کرد.
لازم به یادآوری است، چهلودومین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران با شعار «خِردمحوری و اندیشهورزی» از ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۴ در پردیس سینمایی ایرانمال برگزار میشود. در این دوره، فیلمهای کوتاه کمتر از ۳۰ دقیقه در بخشهای سینمای ایران و بینالملل در گونههای داستانی، مستند، پویانمایی و تجربی به رقابت خواهند پرداخت.
انتهای پیام/