شناسهٔ خبر: 75471090 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشاور وزیر آموزش و پرورش: ورود به دانشگاه تنها یک ایستگاه در مسیر موفقیت است

تبریز - ایرنا - مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: ورود به دانشگاه مقصد نهایی نبوده، بلکه ایستگاهی در مسیر موفقیت است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، علی باقرزاده روز پنجشنبه در همایش از مدرسه تا دانشگاه در شهرستان بناب افزود: این ایستگاه انسان را به جایگاهی که برای آن تلاش کرده، می‌رساند و شروع مسیر بزرگتر و مهمتر برای کسب موفقیت های بیشتر است.

وی با اشاره به اهمیت دانش برای دستیابی به موفقیت های بهتر، اظهار کرد: دانش مقدمه رسیدن به قدرت و موفقیت‌های ملی و فردی است و موفقیت کشورهای مختلف با صرف هزینه‌های هنگفت برای جذب بهترین‌ها و دانشمندان، به دلیل همین استراتژی است.

رییس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش، تلاش دانش آموزان و نقش معلمان و خانواده‌ها در موفقیت آنان را مهم ارزیابی کرد و گفت: همچنان که در شعر فردوسی، شاعر بزرگ ایرانی آمده که «توانا بود هر که دانا بود»، این موضوع باید در جامعه بیشتر مورد توجه قرار گیرد چرا که هر کسی که علم و رشد همه جانبه فردی و اجتماعی را از دست بدهد، باید منتظر سلطه دیگران باشد.

باقرزاده، با اشاره به رقابت جدی کشورهای پیشرفته برای دستیابی به علم و پرورش شخصیت‌های برجسته در جهان، ادامه داد: خداوند هیچ آرزو یا آرمانی را در دل انسان نمی‌گذارد مگر اینکه توانایی دستیابی به آن را در درون او قرار داده باشد.

وی یادآور شد: موفقیت اتفاقی نیست و فردی که در جایگاهی قرار گرفته، تلاش کرده، معلمی دلسوز و خانواده‌ای آگاه و حمایتگر داشته و این سه ضلع مثلث کسب دانش می‌توانند موفقیت را تضمین کنند اما رکن اصلی موفقیت خود فرد است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش مهم معلم در شکل‌گیری شخصیت، انگیزه و همت دانش آموزان، گفت: این نشست بهانه‌ای برای قدردانی از تلاش دانش‌آموزان، خانواده‌ها و معلمان است و چنین همایش‌هایی باید به صورت سالانه برگزار شود.

باقرزاده، با بیان اینکه در شهری که ریشه‌اش علم است، باید نیروی‌های توانمند و خلاق تربیت شوند تا آینده کشور تضمین شود، افزود: ویژگی مشترک انسان‌های موفق بهره‌مندی صحیح از زمان است چراکه زمان خود را به بطالت نمی‌گذرانند و می دانند که از دست دادن زمان جبران‌ناپذیر است