به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، محمد جورابچی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای بخش اول برنامه جامع پیاده سازی و توسعه جامع مدیریت بهسازی و نگهداری آزادراههای کشور از ابتدای مهر ماه سال 1403 تا مهرماه 1404 اظهار کرد: این برنامه با همکاری آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک و شرکت مهندسین مشاور ذیصلاح برای حدود هشت هزار و 600 کیلومتر-خط از آزادراه های مشارکتی کشور با دستگاههای پیشرفته اسکنر جاده ای و همچنین مغزه گیری آسفالت و چاهکهای دستی اجرا شد.
وی با اشاره به تداوم اجرای این برنامه جامع مطالعاتی و بررسیهای دقیق آن طی مدت سه سال افزود: هدف از اجرای این برنامه سنجش وضعیت رویه آسفالت و لایههای مقاطع مختلف آن با رویکرد علمی مدیریت نگهداری و بهینه سازی هزینههای نگهداری آزادراههای کشور است.
جورابچی خاطرنشان کرد: مطالعات شبکه آزادراهی با دستگاه اسکن لیزر برای احصای ابرای از داده انجام میشود تا بررسی ریزترین تَرَکها و مشکلات سطح و عمق لایههای روسازی قابل تحلیل دقیق و آسان شود و علاوه بر آن آزمایشات میدانی نظیر FWB ، گرُگیری و سایر آزمایشات از جمله سنجش ناهمواریIRI نیز در کل شبکه برداشت میشود.
مدیرکل بهره برداری از آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور از اجرای برنامه در بخش اول برداشتهای سطحی و عمقی شبکه آزادراهی و کار مطالعاتی بخشی از محورها بر اساس دادههای برداشت شده را یادآورشد و گفت: در این راستا آموزشهای تخصصی لازم به همکاران شرکتهای آزادراهی علاوه بر کار مطالعاتی نیز به سرعت در حال انجام است تا اپراتورها بتوانند کار تحلیلی را جداگانه در هر شرکت انجام دهند و اقدامات عملیاتی نیز همزمان بر اساس خروجیهای تحلیلی فوق و نیاز مقاطع شبکه اجرا شود.
جورابچی، تصریح کرد: بدیهی است بر اساس دادههای آماری برداشت شده از شبکه و تحلیل های پیش گفته عملیات نگهداری و بهسازی آسفالت به دلیل رویکرد علمی و ابزارهای دانشی در ذات خود بهره وری لازم را چه بهلحاظ هزینه ای و چه عملکردی بههمراه خواهد داشت.
انتهای پیام/801/