به گزارش ایرنا از اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان، آیت الله رسول فلاحتی روز چهارشنبه در دیدار با مدیرکل و معاونان اداره کل صمت گیلان به مناسبت روز ملی صادرات تولیدات استان گیلان را هویت و فرهنگ این منطقه دانست.
وی اظهار کرد: از برندسازی محصولات نباید غافل بود زیرا جنبه اشتغال زایی و بهرهوری اقتصادی خواهد داشت.
آیت الله فلاحتی با بیان اینکه گیلان در مسیر ارتباطی اصلی کشور با سایر کشورها قرار گرفته است، افزود: این امر زمینه جذب گردشگران بینالمللی را تسهیل کرده است، از این رو برندسازی محصولات تولیدی و صنعتی گیلان باید در اولویت باشد.
امام جمعه رشت تاکید کرد: مدیران واحدهای صنعتی با برندسازی باید کالاها را با افتخار به نام ایران صادر کنند و برای تحقق این موضوع تمهیدات لازم اندیشیده شود.
وی افزود: از اینکه زمین برای جذب سرمایهگذاری صنعتی در استان کم است اطلاع دارم اما باید به احصاء اراضی مستعد صنعتی توجه شود و از بخش خصوصی برای سرمایهگذاری حمایت لازم صورت گیرد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با تاکید بر شناسایی گلوگاه ها و مشکلات، تصریح کرد: ناترازی انرژی و بازارهای آزاد کاذب ایجاد شده ناخواسته باعث ایجاد تورم میشود و همکاری با تشکلها و نهادهای مرتبط از جمله اتحادیهها و انجمنها میتواند در کنترل بازار تاثیرگذار باشد.
وی با اشاره به وجود بستر مناسب بازارهای آسیای میانه، گفت: باید برنامه ریزی لازم برای بسط و گسترش صادرات محصولات بومی فراهم شود.