شرکت سامسونگ در جریان معرفی هدست Galaxy XR خود اعلام کرد که در حال توسعه عینکهای هوشمند مجهز به هوش مصنوعی با همکاری دو برند عینک، Warby Parker و Gentle Monster است. این محصول با هدف رقابت با مدلهای Ray-Ban متا طراحی شده است.
به گزارش رویترز، جی کیم، مدیر تجربه مشتری سامسونگ، گفت: «ما از توسعه عینکهای هوش مصنوعی با گوگل بسیار هیجانزدهایم. همکاری با دو برند پیشرو در حوزه عینک، به ما امکان میدهد دستگاههایی معرفی کنیم که با سبک زندگی کاربران هماهنگ باشند.»
سامسونگ قصد دارد با هر یک از این برندها به دو بازار متفاوت هدف بزند، اما هر دو نوع عینک شامل ویژگیهای پیشرفته هوش مصنوعی خواهد بود که با همکاری گوگل توسعه یافتهاند. با Gentle Monster، تمرکز روی عینکهای لوکس و مد روز است که احتمالاً بازار بالارده را هدف قرار میدهند. همکاری با Warby Parker نیز منجر به تولید عینکهای مناسب مصرفکنندگان عمومی با قیمت پایینتر خواهد شد.
به گفته سامسونگ، این عینکها با ارائه سبک، راحتی و کاربردی بودن، زندگی روزمره کاربران را از طریق اکوسیستم Android XR بهبود میدهند. همانطور که در نمونه اولیه عینک هوشمند XR گوگل مشاهده شد، این محصول احتمالاً از یک نمایشگر مبتنی بر Gemini استفاده میکند که اعلانها و اطلاعات کوتاه اپلیکیشنها مانند موسیقی در حال پخش یا مسیرهای GPS را نمایش میدهد. علاوه بر این، عینک دارای دوربین، بلندگو و میکروفون داخلی خواهد بود.
طراحی و ظاهر نیز بخش مهمی از محصول خواهند بود، اما سامسونگ هنوز هیچ تصویری از عینک ارائه نکرده و تاریخ عرضهای اعلام نکرده است. با این حال، رقابت با مدلهای متا کار آسانی نخواهد بود، بهویژه با توجه به برند Ray-Ban و پیشروی این شرکت در فناوری. هفته گذشته، متا مدل Ray-Ban Display را معرفی کرد که شامل صفحهنمایشی برای تجربه واقعی Extended Reality است.
انتهای پیام/