به گزارش خبرگزاری تسنیم، شرکت آرین پارس موتور به عنوان بخش تولیدی گروه آرین، طی مراسمی رسمی از جدیدترین محصول خود با نام «لاماری هیرکانی» پردهبرداری کرد.
این خودرو که در رده کراساوورهای سایز متوسط و خانوادگی (MPV) قرار میگیرد، پاسخ آرین موتور به تقاضای فزاینده بازار برای خودروهای چندمنظوره و شاسیبلندهای بزرگتر است و قصد دارد با تکیه بر قوای فنی اثباتشده، طراحی مدرن و کابینی مجهز، رقابت را برای بازیگران اصلی این کلاس دشوار کند.
*قوای محرکه و پلتفرم؛ آشنای قدرتمند در کالبدی جدید
قلب تپنده لاماری هیرکانی، همان پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژ GDI است که پیشتر در مدل «لاماری ایما» نیز بهکار رفته بود. این موتور 4 سیلندر خطی با کالیبراسیون جدید، 183 اسب بخار قدرت در 5500 دور در دقیقه و 275 نیوتنمتر گشتاور در بازه 2000 تا 4000 دور تولید میکند.
انتقال نیرو از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه تَر (Wet DCT) به چرخهای جلو انجام میشود؛ انتخابی که دوام و عملکرد بهتری در ترافیک شهری و شرایط بار کامل برای یک خودروی 7 نفره فراهم میآورد.
در بخش شاسی، هیرکانی از سیستم تعلیق مکفرسون در جلو و چندمیلهای (Multi-Link) در محور عقب بهره میبرد؛ ساختاری که معمولاً در خودروهای ردهبالا برای افزایش کیفیت سواری و پایداری استفاده میشود. این کراساوور با استاندارد آلایندگی یورو 6 و مصرف ترکیبی 7.8 لیتر در هر 100 کیلومتر عرضه خواهد شد.
در بخش داخلی، لاماری هیرکانی به یک کلاستر دیجیتال 12.3 اینچی و نمایشگر مرکزی 14.6 اینچی تمام لمسی مجهز است که از Apple CarPlay و Android Auto بهصورت بیسیم پشتیبانی میکند.
امکانات رفاهی شامل:
صندلیهای جلو برقی با گرمکن و سردکن
گرمکن صندلیهای ردیف دوم
فرمان چرمی برقی و گرمشونده
سقف پانورامیک، صندوق عقب برقی و سیستم ورود بدون کلید
نورپردازی داخلی قابل تنظیم، تهویه مطبوع اتوماتیک و شارژر بیسیم


آینههای تاشو برقی و سنسور باران
لاماری هیرکانی در بخش ایمنی به 6 کیسه هوا (راننده، سرنشین، جانبی و پردهای) مجهز است و از سیستمهای ABS، EBD، BA، TCS و ESP بهره میبرد.
برای راحتی رانندگی، امکاناتی چون ترمز پارک برقی (EPB)، اتوهُلد (AutoHold)، کنترل حرکت در سربالایی و سرازیری (HAC/HDC)، نمایش فشار باد تایرها (TPMS) و دوربین 360 درجه در نظر گرفته شده است.
با این حال، در لیست امکانات فعلاً خبری از سامانههای پیشرفته کمکراننده (ADAS) مانند کروز کنترل تطبیقی یا ترمز اضطراری خودکار نیست؛ موضوعی که در مقایسه با رقبا میتواند نقطهضعفی جزئی تلقی شود.
انتهای پیام/