شناسهٔ خبر: 75447817 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سازمان بهزیستی | لینک خبر

برگزاری نشست‌های تخصصی بررسی طرح پژوهشی نقش هوش مصنوعی در پیش‌بینی خودکارآمدی و تفکر خلاق دانش‌آموزان ناشنوا

در راستای توسعه پژوهش‌های علمی و کاربردی، سلسله نشست‌های تخصصی با موضوع «بررسی طرح پژوهشی ارتباط مؤلفه‌های هوش مصنوعی در پیش‌بینی خودکارآمدی و تفکر خلاق در دانش‌آموزان با آسیب شنوایی خفیف و متوسط» توسط بهزیستی استان قم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

اولین جلسه از این سلسله نشست‌ها در تاریخ ۲۶ مهرماه با ارائه مباحث تخصصی توسط خانم دکتر جلیل‌آبکنار برگزار گردید.امروز و در جلسه دوم دکتر رضاحسن، عضو هیأت علمی دانشگاه، تدریس و ارائه موضوع را بر عهده داشتند.

این جلسات با حضور سرپرست بهزیستی، معاونین و پژوهشگران طراح این طرح برگزار و محتوای آن مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. هدف اصلی این پژوهش، به‌کارگیری قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی برای تحلیل و پیش‌بینی شاخص‌های کلیدی «خودکارآمدی» و «تفکر خلاق» در دانش‌آموزان دارای آسیب شنوایی عنوان شده است. دستاوردهای این مطالعه می‌تواند مبنای علمی مناسبی برای توسعه نرم‌افزارها و ابزارهای آموزشی هوشمند و شخصی‌سازی‌شده، در جهت شکوفایی استعدادهای این گروه از دانش‌آموزان فراهم آورد.

برگزاری نشست‌های تخصصی بررسی طرح پژوهشی نقش هوش مصنوعی در پیش‌بینی خودکارآمدی و تفکر خلاق دانش‌آموزان ناشنوا

برگزاری نشست‌های تخصصی بررسی طرح پژوهشی نقش هوش مصنوعی در پیش‌بینی خودکارآمدی و تفکر خلاق دانش‌آموزان ناشنوا

برگزاری نشست‌های تخصصی بررسی طرح پژوهشی نقش هوش مصنوعی در پیش‌بینی خودکارآمدی و تفکر خلاق دانش‌آموزان ناشنوا