شناسهٔ خبر: 75437075 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

رونمایی ادوبی از سرویس جدید برای ساخت مدل‌های اختصاصی هوش مصنوعی

برنا - گروه علمی و فناوری: ادوبی سرویس جدید AI Foundry را معرفی کرد که به شرکت‌ها امکان می‌دهد مدل‌های اختصاصی هوش مصنوعی بسازند و محتوای متنی، تصویری و ویدیویی خود را متناسب با برندشان تولید کنند. برنا - گروه علمی و فناوری: ادوبی سرویس جدید AI Foundry را معرفی کرد که به شرکت‌ها امکان می‌دهد مدل‌های اختصاصی هوش مصنوعی بسازند و محتوای متنی، تصویری و ویدیویی خود را متناسب با برندشان تولید کنند.

صاحب‌خبر -

شرکت ادوبی، غول جهانی در زمینه طراحی خلاقانه و نرم‌افزار‌های گرافیکی، از سرویسی جدید با نام Adobe AI Foundry رونمایی کرد؛ خدمتی ویژه برای کسب‌وکار‌ها که امکان ساخت مدل‌های اختصاصی هوش مصنوعی مولد متناسب با برند و داده‌های انحصاری هر شرکت را فراهم می‌کند.

به گزارش تک‌کرانچ، این سرویس جدید که روز دوشنبه معرفی شد، به شرکت‌ها اجازه می‌دهد با همکاری مستقیم با ادوبی، مدل‌های هوش مصنوعی مولدی بسازند که قادر به تولید متن، تصویر، ویدیو و حتی صحنه‌های سه‌بعدی (۳D) هستند.

مدل‌های Foundry بر پایه خانواده مدل‌های Firefly ساخته می‌شوند؛ مدل‌هایی که ادوبی نخستین‌بار در سال ۲۰۲۳ معرفی کرد و بر داده‌های دارای مجوز و قانونی آموزش داده شده‌اند. سپس در مرحله دوم، مدل با استفاده از مالکیت فکری و داده‌های اختصاصی هر مشتری، برای همان برند به‌صورت اختصاصی بهینه‌سازی و تنظیم می‌شود.

برخلاف بسیاری از محصولات دیگر ادوبی که هزینه آنها بر اساس تعداد کاربران محاسبه می‌شود، قیمت سرویس Foundry بر پایه میزان استفاده تعیین خواهد شد.

هانا الساکر، معاون واحد «کسب‌وکار‌های جدید در حوزه هوش مصنوعی مولد» در ادوبی گفت: «این سرویس در واقع ارتقای طبیعی قابلیت‌هایی است که از پیش داشتیم. شرکت‌ها از ما خواسته‌اند که مشاور و شریک خلاقیت بازاریابی هوش مصنوعی آنها باشیم. مدل‌های سفارشی Foundry به برند‌ها کمک می‌کند تا هماهنگ‌تر و سریع‌تر با کمپین‌های تبلیغاتی خود پیش بروند. برای نمونه، یک شرکت می‌تواند تنها یک‌بار یک کمپین تبلیغاتی طراحی کند و سپس مدل اختصاصی ادوبی همان تبلیغ را برای فصل‌ها، زبان‌ها یا قالب‌های مختلف بازتولید کند.»

وی همچنین افزود: «این مدل‌ها کاملاً شخصی‌سازی‌شده‌اند. سال‌ها درباره تجارت شخصی‌سازی‌شده صحبت می‌کردیم، اما اکنون با Firefly و هوش مصنوعی مولد، می‌توان تجربه‌ای کاملاً منطبق با برند را مستقیماً به دست مصرف‌کننده رساند. انسان در قلب خلاقیت قرار دارد و هیچ چیز نمی‌تواند جایگزین آن شود. Firefly و Foundry صرفاً ابزار‌هایی هستند برای ارتقای توانایی انسان در روایت داستان و اجرای خلاقیت بصری.»

انتهای پیام/