به گزارش خبرنگار ایرنا، قاسم شریفی روز دوشنبه در نشست کارگروه کیفیتبخشی آموزش سمنان با اشاره به رشد چشمگیر استان در شاخصهای هدایت تحصیلی و کسب رتبههای برتر کشوری، بیان کرد: هدایت تحصیلی امری به مراتب مشکلتر از ارتقای معدل امتحانات نهایی است، در حالی که سالهای گذشته بالاترین رقم در این شاخص ۴۷ درصد بود، امسال برای اولین بار در استان، این عدد به ۵۱.۷ درصد رسید و سمنان از نظر میزان رشد، حائز رتبه اول کشور شد.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش سمنان در شاخصهای افزایش تعداد هنرستانهای وابسته و تعداد هنرجویان، به ترتیب رتبههای اول و دوم کشور را به خود اختصاص داد و از نظر مجموع شاخصها، سمنان در جمع پنج استان برتر کشور قرار گرفت، در حالی که سال گذشته در رتبه شانزدهم بود.
شریفی دلیل این موفقیتها را همدلی، همکاری و هماهنگی تمامی واحدها و حوزههای ستادی و اجرایی دانست و گفت: با الگوگیری از موفقیت هدایت تحصیلی، ورود جدی و روزانه به موضوعات «توانمندسازی نیروی انسانی»، «کیفیتبخشی به آموزش در متوسطه اول و دوم» و «تقویت مهارت آموزی» در دستور کار قرار خواهد گرفت.

تاثیر اپلیکیشنهای آموزشی تا مدیر مدرسه در ارتقای شاخصها
شریفی بر استفاده از ظرفیتهای دیجیتال و نرمافزارهای آموزشی برای ارتقای یادگیری دانشآموزان تأکید و تصریح کرد: تدوین نمونه سوالات استاندارد و ارایه آن در قالب اپلیکیشنهای آموزشی، میتواند نقش مؤثری در بهبود عملکرد دانشآموزان داشته باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش سمنان با تأکید بر نقش محوری «مدیر مدرسه» در موفقیت دانشآموزان، از تمام همکاران خواست تا با انگیزهای مضاعف، برای تحقق عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت در تمامی مدارس استان تلاش کنند.
به گزارش ایرنا، ۱۲۵ هزار دانشآموز استان در یکهزار و ۱۴۸ مدرسه با چهار هزار و ۳۰۰ کلاس درس و با همراهی ۱۰ هزار و ۷۰۰ فرهنگی مشغول به تحصیل هستند.