شناسهٔ خبر: 75411189 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

آخرین پیشرفت فاز سوم توسعه فرودگاه بایون شهر گوانگژو چین

فرودگاه بایون گوآنگجو از فرودگاه های چین در گوانجو (گوانگژو) و قطب برخی از خطوط هوایی چین مانند شنزن ایرلاین، هواپیمایی جنوبی چین و فدکس اکسپرس است.

صاحب‌خبر - آخرین پیشرفت فاز سوم توسعه فرودگاه بایون شهر گوانگژو چین
تین نیوز |

مراحل ساخت ترمینال تی ۳ ( T3) فرودگاه بین المللی بایون شهر گوانگ جو در جنوب چین در حال اتمام است. این ترمینال که قرار است تا پایان سال ۲۰۲۵ افتتاح شود، ظرفیت سالانه جابجایی مسافر این فرودگاه را به ۱۲۰ میلیون نفر و ظرفیت بار و نامه را به ۳.۸ میلیون تن افزایش خواهد داد.

فرودگاه بایون چین فاز 3

به گزارش تین نیوز، فرودگاه بایون با تکیه بر ترمینال T3 (مرکز حمل و نقل جامع) و ساختمان اصلی ترمینال و زیرساخت حمل و نقل پشتیبانی می کند، هدف فرودگاه بایون ایجاد یک هاب مدرن حمل و نقل جامع است که با تحقق حالت های مختلف حمل و نقل ریلی مانند راه آهن سریع السیر، بین شهری و قطار سریع السیر. جاده‌های زمینی در فرودگاه به هم می‌رسند و MRT، سیستم زیرگذر، مترو و سیستم راه‌آهن بین‌شهری یکدیگر را تکمیل می‌کنند تا عملکرد کارآمد و ایمن فرودگاه را تضمین کنند و یک مرکز حمل‌ونقل جامع کارآمد و راحت ایجاد کنند.

فرودگاه بایون فاز 3

طبق برنامه، فرودگاه بایون به 6 خطوط  راه آهن سریع السیر متصل می شود؛   

  • خط اصلی راه آهن سریع Guangzhou-Zhuhai (ماکائو)
  • راه آهن سریع Guanghe 
  •  خطوط موازی راه‌آهن پرسرعت گوانگژو-ژانجیانگ
  •  خط ارتباطی راه‌آهن سریع گوانگژو-گوانگژو
  • راه‌آهن پرسرعت گوانگ‌کینگ-کینگ یانگ
  •  راه‌آهن پرسرعت گوانگژو-شنژن 

 ریل پرسرعت دوم سه خط ریلی بین شهری به فرودگاه بایون وارد می شود که عبارتند از:

  • بین شهری گوانگژو-دانگوان-شنژن (بخش Xinbai-Guangzhou)
  • بین شهری فانگ بای و بین شهری گوانگهوا

فرودگاه بایون فاز 3

علاوه بر دو بزرگراه که به فرودگاه بایون متصل می شوند، یک خط مترو  ( خظ 3 مترو گوانگژو ) هم به فرودگاه متصل می شود.

در نتیجه پروژه توسعه فاز سوم فرودگاه بایون  شامل 5 باند و 2 منطقه ترمینال، 6 راه آهن سریع السیر، 3 راه آهن بین شهری، 1 مترو و 2 بزرگراه می باشد. 

فرودگاه بایون فاز 3