شناسهٔ خبر: 75392093 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور؛

رضایتمندی مردم شاخص اصلی ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در جشنواره شهید رجایی کرمانشاه بر لزوم دمت صادقانه به مردم تاکید کرد و گفت: رضایتمندی مردم شاخص اصلی ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی است.

صاحب‌خبر -

رضایتمندی مردم شاخص اصلی ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی است

به گزارش گروه استان‌های خبرگزاری دانشجو، علاءالدین رفیع‌زاده، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در آیین بیستمین جشنواره شهید رجایی استان کرمانشاه با تأکید بر خدمت صادقانه به مردم عنوان کرد: ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی تنها بر اساس میزان رضایت مردم معنا پیدا می‌کند و هر اقدام ارزشمند است اگر مردم آن را احساس کنند.

وی با تأکید بر ضرورت خدمت صادقانه به مردم افزود: جشنواره شهید رجایی یادآور فلسفه اصلی خدمتگزاری در نظام اسلامی است و نمادی از تلاش برای ارتقای کارآمدی، سلامت اداری و رضایت عمومی محسوب می‌شود.

رفیع‌زاده درباره اقدامات جدید سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: به‌منظور رسیدگی فوری به شکایات مردمی از رفتار کارکنان دولت، سامانه ۱۲۸ در سه استان قزوین، البرز و تهران راه‌اندازی شده است. هدف ما این است که شکایات مردمی در کمتر از سه ساعت بررسی و تعیین‌تکلیف شود.


وی یکی از رویکردهای اصلی دولت چهاردهم را منطقی‌سازی اندازه دولت عنوان کرد و افزود: باید از تمرکز نیروی انسانی در ستادها کاست و این نیروها را به خطوط عملیاتی و بخش‌هایی که مستقیماً با مردم در ارتباط‌اند، منتقل کرد.

۴۵ درصد دستگاه‌های اجرایی از قانون مدیریت خدمات کشوری مستثنا هستند

معاون رئیس‌جمهور درباره عدالت در پرداخت حقوق کارکنان دولت اظهار کرد: تحقق عدالت در پرداخت و پرداخت مبتنی بر عملکرد از محورهای اصلی ماست و کارکنانی که عملکرد مؤثرتری دارند، باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

وی با بیان اینکه حدود ۴۵ درصد دستگاه‌های اجرایی کشور از قانون مدیریت خدمات کشوری مستثنا هستند، گفت: این موضوع نظم‌دهی به نظام اداری را دشوار کرده است و دولت چهاردهم به‌دنبال اصلاح این وضعیت و بازگشت همه دستگاه‌ها به چارچوب واحد قانونی است.

رفیع‌زاده درباره جذب نیرو و استفاده از نخبگان تأکید کرد: هرگونه جذب یا تبدیل وضعیت کارکنان تنها از مسیر آزمون رسمی انجام می‌شود و سازمان اداری و استخدامی تابع قانون است. مسیر ویژه‌ای نیز برای جذب و به‌کارگیری نخبگان در نظام اداری طراحی شده تا از ظرفیت علمی آنان استفاده و از مهاجرت نیروهای توانمند جلوگیری شود.


وی افزود: تمام دانشگاه‌ها موظف‌اند حداقل ۲۰ درصد از جذب اعضای هیئت علمی خود را از میان نخبگان انجام دهند و در فرآیند جذب کارمندان دولت نیز تلاش شده مسیر ورود نخبگان کوتاه‌تر و تسهیل‌شده باشد تا سرمایه انسانی کشور در خدمت توسعه ملی قرار گیرد.

چهار محور اصلی اصلاح نظام اداری اعلام شد

معاون رئیس‌جمهور محورهای اصلی برنامه اصلاح نظام اداری را شامل شش محور کلان و ۴۸ اقدام اجرایی عنوان کرد و افزود: چهار محور در اولویت ویژه قرار دارند: اجرای طرح فوریت‌های اداری (۱۲۸)، بازنگری و اصلاح ساختار سازمانی دستگاه‌های اجرایی، حذف فعالیت‌های موازی و تکراری، و حرکت به سمت دولت هوشمند.

وی با اشاره به دغدغه کاهش هزینه‌های جاری و جلوگیری از اتلاف منابع گفت: هدف ما این است که ساختار اداری کشور چابک، پاسخگو و کم‌هزینه باشد.

رفیع‌زاده هوشمندسازی دولت را از مهم‌ترین اولویت‌های برنامه تحول نظام اداری دانست و تأکید کرد: تمام دستگاه‌های اجرایی و استانداری‌ها باید وب‌سایت‌ها و کانال‌های اطلاع‌رسانی خود را به‌روز و دقیق نگه دارند و خدمات خود را شفاف، به‌روز و الکترونیکی ارائه کنند تا مردم بدون نیاز به مراجعات حضوری، خدمات خود را سریع و آسان دریافت کنند.