شرکت متا ویژگی جدیدی را برای اپلیکیشن فیسبوک معرفی کرد که به هوش مصنوعی این امکان را میدهد تا ویرایشهایی روی عکسهای ذخیرهشده در دوربین گوشی کاربران ارائه دهد، حتی اگر آن عکسها هنوز به اشتراک گذاشته نشده باشند.
به گزارش تک کرانچ، این قابلیت اکنون برای همه کاربران در آمریکا و کانادا فعال شده و کاربران میتوانند با فعالسازی گزینه «دریافت پیشنهادهای اشتراکگذاری»، از هوش مصنوعی بخواهند عکسها را با ویرایشهای پیشنهادی به فیسبوک فید و استوریها اضافه کند.
این قابلیت نخستینبار در تابستان بهصورت آزمایشی عرضه شد و اپلیکیشن فیسبوک با نمایش یک پنجره مجوز، از کاربران اجازه میگیرد تا «پردازش ابری» را فعال کنند و ایدههای خلاقانهای از عکسهای گوشی خود دریافت کنند. این پیشنهادها شامل ساخت کلاژ، بازخوانی خاطرات، تغییر سبک با هوش مصنوعی، تم تولد و موارد مشابه است.
برای عملکرد هوش مصنوعی، اپلیکیشن فیسبوک عکسها را بهصورت مداوم به فضای ابری متا آپلود میکند تا هوش مصنوعی بتواند ویرایشها را پیشنهاد دهد. متا اعلام کرده که این عکسها برای تبلیغات هدفمند استفاده نمیشوند و برای بهبود سیستم هوش مصنوعی شرکت تنها در صورتی استفاده میشوند که کاربر عکسها را ویرایش یا به اشتراک بگذارد.
این ویژگی در هر زمان قابل غیرفعالسازی است. با این حال، هنگام پذیرش شرایط خدمات هوش مصنوعی متا، کاربران به این شرکت اجازه میدهند که عکسها و ویژگیهای چهره آنها توسط هوش مصنوعی تحلیل شود. طبق این شرایط، متا میتواند «محتوای تصویر را خلاصه کند، تصاویر را تغییر دهد و محتوای جدیدی بر اساس تصویر تولید کند».
متا همچنین از اطلاعات تاریخ و حضور افراد یا اشیا در عکسها برای ارائه ایدههای خلاقانه استفاده میکند که به این شرکت بینش بیشتری درباره شما، روابطتان و زندگی شخصی شما میدهد.
دسترسی متا به عکسهایی که هنوز در پلتفرمهای این شرکت به اشتراک گذاشته نشدهاند، میتواند به این شرکت در رقابت هوش مصنوعی برتری بدهد، زیرا حجم زیادی از دادههای کاربری، رفتار و ایدههای جدید برای ویژگیهای هوش مصنوعی فراهم میشود.
تنظیمات این ویژگی در بخش Preferences (ترجیحات) تنظیمات فیسبوک قرار دارد. در صفحه «Camera roll sharing suggestions» دو گزینه تعبیه شده است: اولی اجازه میدهد فیسبوک هنگام مرور اپلیکیشن عکسها را پیشنهاد دهد و دومی امکان فعال یا غیرفعال کردن «پردازش ابری» را فراهم میکند تا هوش مصنوعی بتواند تصاویر شما را ویرایش کند.
متا پیش از این نیز از موقعیت خود بهعنوان شبکه اجتماعی غالب برای بهبود فناوری هوش مصنوعی بهره برده و اعلام کرده بود که هوش مصنوعی تشخیص تصویر خود را روی دادههای عمومی، شامل پستها و کامنتها در فیسبوک و اینستاگرام، آموزش میدهد. کاربران اتحادیه اروپا تا ۲۷ می ۲۰۲۵ فرصت داشتند از این قابلیت انصراف دهند. همچنین سال گذشته اعلام شد که متا هوش مصنوعی خود را روی تصاویر کاربران Ray-Ban Meta آموزش خواهد داد.
انتهای پیام/