به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، چهارمین کرسی مناظره مهدویت با هدف آشنایی و جذب دانش آموزان مدارس و مراکز آموزشی ویژه معلمین و معاونین پرورشی در همدان برگزار شد، حجتالاسلام والمسلمین سیدجلال رضوی، رئیس مجمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم، گفت:مربیان پرورشی و فعالان عرصه فرهنگی و آموزشی وظایف رشد روح معنوی و دینی دانش آموزان را بر عهده دارند.
وی افزود: شناخت و معرفت به امام زمان(عج) به عنوان اصلی ترین گم شده بشریت امروز وظیفه خطیر مربیان آموزشی و فرهنگیان در مدارس است.
رئیس مجمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم تدوین و طراحی مباحث مهدویت با زبان شعر، انیمیشن و مسابقات فرهنگی در مدارس را از راههای آشنایی دانش آموزان با امام زمان(عج) دانست و تاکید کرد: مباحث مهدوی باید با زبان روز و در قالب داستانهای کودکانه و جذاب به مخاطب نوجوان و جوان ارائه شود تا قابل فهم و اثرگذاری مطلوب باشد.
وی توضیح داد: حضور فعال مدارس در مراکز و اماکن معنوی و مذهبی بویژه مسجد جمکران موجب برقراری ارتباط روح و روان دانش آموزان با ائمه اطهار بویژه امام زمان (عج) می شود.
حجتالاسلام رضوی شبیخون فرهنگی و هجوم فکری و اعتقادی غافلگیرانه دشمن به باورها و افکار نوجوانان و جوانان را معضل حوزه فرهنگی و آموزشی کشور دانست و تصریح کرد: اجازه ندهیم دشمن از احساسات پاک حق طب دانش آموزان سوء استفاده کند و در این راستا مربیان پرورشی با مدد گرفتن از حضرت ولی عصر به عنوان چشمه اصلی و حقیقی، گامهای اثرگذاری بردارند.
وی، مبارزه با مدعیان دروغین و هوشیاری مردم در مقابل اغفال با شگردها و حقه بازی های مختلف را مورد تاکید قرار داد و گفت: دشمنانی چون یهودیان صهیونیسم با به راه انداختن ارتش ضد ظهور به دنبال انحراف افکار از مسیر ظهور هستند که هوشیاری مدارس در این زمینه ضروری است.
رئیس مجمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم، بیان کرد: تعمیق فرهنگ دعا در مدارس، جذب نوجوانان و جوانان با حقیقت ظهور و مهدویت با استفاده از روش های نوین روز، ارتقاء آگاهی علمی و دینی و توجه ویژه به تبلیغ مسائل دینی در مدارس را از اولویت های کاری مربیان دانست.
وی با انتقاد از تعطیلی طرح شهید رجایی آموزش و پرورش در مدارس، از مسئولان واحد گزینش آموزش و پرورش خواست تا با جذب فرهنگیان معتقد به مسائل دینی، با معلمین و معاونینی که در صدد القای امام گریزی در مدارس هستند، برخورد قاطع کنند.


انتهای پیام/