شناسهٔ خبر: 75363286 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مدارس در برابر شبیخون فرهنگی دشمن هوشیار باشند

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر با هشدار نسبت به نفوذ فکری دشمن در میان نوجوانان، خواستار تجهیز مدارس به ابزارهای نوین فرهنگی برای مقابله با شبیخون اعتقادی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی مهر رئیس مجمع طلاب و روحانیون حوزه علمیه قم، امروز در چهارمین کرسی مناظره مهدویت مؤسسه علمی، فرهنگی طلیعه عطر مشکات، ویژه معلمین و معاونین پرورشی در مرکز «باسط» مجتمع عین القضات همدان برگزار شد، بر نقش حیاتی مربیان در انتقال معارف مهدویت و آشنایی دانش‌آموزان با امام زمان (عج) به عنوان اصلی‌ترین گمشده بشریت تأکید کرد.

وی اظهار داشت: هوشیاری مدارس در برابر شبیخون فرهنگی دشمن و استفاده از زبان روز و جذاب برای ارائه مباحث مهدوی یک ضرورت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی مهر با بیان اینکه مربیان پرورشی و فعالان عرصه فرهنگی، وظیفه رشد روح معنوی و دینی دانش‌آموزان را بر عهده دارند، یادآور شد: شناخت و معرفت نسبت به امام زمان(عج) به عنوان اصلی‌ترین گمشده بشریت امروز، وظیفه خطیر مربیان آموزشی و فرهنگیان در مدارس است.

وی بر اهمیت تدوین و طراحی مباحث مهدویت با استفاده از ابزارهای روز مانند شعر، انیمیشن و مسابقات فرهنگی در مدارس تأکید کرد و ادامه داد: مباحث مهدوی باید با زبان روز و در قالب داستان‌های کودکانه و جذاب به مخاطب نوجوان و جوان ارائه شود تا قابل فهم و اثرگذاری مطلوب باشد.

رئیس مجمع طلاب حوزه علمیه قم، حضور فعال مدارس در مراکز و اماکن مذهبی به ویژه مسجد جمکران را موجب برقراری ارتباط روح و روان دانش‌آموزان با ائمه اطهار بویژه امام زمان (عج) دانست.

وی شبیخون فرهنگی و هجوم فکری و اعتقادی غافلگیرانه دشمن به باورها و افکار نوجوانان و جوانان را معضل حوزه فرهنگی و آموزشی کشور دانست و تصریح کرد: اجازه ندهیم دشمن از احساسات پاک حق‌طلب دانش‌آموزان سوءاستفاده کند و در این راستا مربیان پرورشی با مدد گرفتن از حضرت ولی عصر (عج) به عنوان چشمه اصلی و حقیقی، گام‌های اثرگذاری بردارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی مهر، مبارزه با مدعیان دروغین و هوشیاری مردم در مقابل اغفال را ضروری خواند و ابراز کرد: دشمنانی چون یهودیان صهیونیسم با به راه انداختن ارتش ضد ظهور به دنبال انحراف افکار از مسیر ظهور هستند که هوشیاری مدارس در این زمینه ضروری است.

وی تعمیق فرهنگ دعا در مدارس، ارتقاء آگاهی علمی و دینی و توجه ویژه به تبلیغ مسائل دینی را از اولویت‌های کاری مربیان عنوان کرد.

رئیس مجمع طلاب حوزه علمیه قم، با انتقاد از تعطیلی طرح شهید رجایی آموزش و پرورش در مدارس، از مسئولین واحد گزینش آموزش و پرورش خواست تا با جذب فرهنگیان معتقد به مسائل دینی، با معلمین و معاونینی که در صدد القای امام‌گریزی در مدارس هستند، برخورد کنند.

انتهای پیام./