به گزارش ایرنا، به نقل از ادارهکل راهداری و حملونقل جادهای چهارمحال و بختیاری مهدی صالحی روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: از مجموع پلهای موجود در سطح راههای استان، ۱۶۲ دستگاه دارای دهانه بیش از ۱۰ متر است که نگهداری و تعمیرات دورهای آنها به اعتباری قابل توجه نیاز دارد.
وی با تاکید بر اهمیت تخصیص بهموقع منابع مالی برای نگهداری پلها اظهار داشت: تامین اعتبارات پایدار میتواند از بروز خسارتهای احتمالی و کاهش ایمنی در محورهای ارتباطی جلوگیری کند.
رییس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه نخست امسال، ۲۲ دستگاه ابنیه فنی در محورهای اصلی و روستایی استان با صرف اعتباری معادل ۱۸۹میلیارد ریال مرمت و تعمیر شده و همچنین ۹۶ دستگاه ابنیه فنی نیز تنقیه و بازگشایی شده است.
وی با اشاره به پراکندگی پلها در شهرستانهای مختلف استان ادامه داد: شهرستانهای کوهرنگ با یک هزار و ۳۰۰ دستگاه بیشترین و فرخشهر با ۲۳۰ دستگاه کمترین تعداد پلهای استان را دارا هستند.
صالحی یادآور شد: تأمین اعتبار مناسب برای نگهداری این سازهها، نقش تعیینکنندهای در افزایش عمر مفید پلها، تداوم تردد ایمن و کاهش هزینههای بازسازی در آینده دارد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.
در استان چهارمحال و بختیاری ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۵۸ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۷۱ کیلومتر راه روستایی است که جاده ترانزیت شهرکرد به خوزستان (بروجن به لردگان) به عنوان یکی از محورهای شریانی و ترانزیت کشور در مسیر ارتباطی استانهای فلات مرکزی ایران به بنادر جنوبغرب و جنوب کشور است که روزانه بیش از ۴۲ هزار تردد در این محور انجام میشود که ۴۹ نقطه حادثهخیز در استان وجود دارد که بخشی از حوادث و تصادفات در این استان در مناطق حادثهخیز است که برطرف کردن و آشکارسازی این نقاط ضروری است.