به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بیشتر بچهها خلاق هستند. رویاپردازیهای کودکانه و ساخت فانتزیهای ذهنی، باعث پرورش این خلاقیتها و تصویرسازیهاست. میزان این رویاها در کودکان مختلف متفاوت است و اگر رشد کند، میتواند زمینهساز شکوفایی استعداد کودکان در حوزههای گوناگون باشد.
«چگونه قصهگو شدم»، قصه پسری به نام جاد را تعریف میکند که به کارگاه نقاشی میرود که موضوعش آزاد است. جاد صفحات کاغذ خود را رنگی میکند و سعی دارد به معلمش توضیح دهد که این رنگها، فیلی است که میخواهد آب بنوشد یا خرگوشی است که در تپهها بازی میکند. پس از اینکه جاد چندینبار فقط کاغذهایش را رنگی میکند، معلمش از او میخواهد که ابتدا تصویرکردن رویاهایش را یاد بگیرد و به او پیشنهاد حضور در کلاس داستاننویسی را میدهد.
این کتاب تصویرهای جالب و خلاقانهای دارد و استنباط جاد از یک رنگ ساده بر روی کاغذ، کاملاً منطبق با رویاپردازیهای کودکان است. خیلی از بچهها هم درکی از نقاشی خود دارند که ممکن است ما آنها را نبینیم؛ این کتاب با تبیین این نکته تلاش دارد بگوید که همین نقاشیهای ساده، نشان میدهد که بچهها میتوانند نویسنده، سینماگر، مجسمهساز یا مستعد هر حرفه دیگری باشند.
«چگونه قصهگو شدم» را نبیهه محیدلی نوشته، نرگس حسینی ترجمه کرده و رهف شیخانی تصویرهایش را کشیده است. این کتاب را نشر نم با قیمت ۲۸۰ هزارتومان در دسترس علاقهمندان قرار داده است.
∎