شناسهٔ خبر: 75317426 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر اصفهان:

عملکرد مناطق مرکزی اصفهان در سامانه ۱۳۷ بهبود یابد

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برخی مناطق مرکزی شهر که از امکانات بیشتری برخوردارند، نباید در شاخص رضایتمندی سامانه ۱۳۷ پایین‌تر از مناطق پیرامونی قرار گیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمدرضا مصور امروز _دوشنبه بیست‌ویکم مهر_ در پنجمین برنامه «پایش» با حضور در مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان اظهار کرد: پروژه‌های محلی باید باتوجه به اولویت برنامه‌های یک منطقه اجرا شود بنابراین اگرچه مردم به‌حق توقع دارند که تمام درخواست‌هایشان رسیدگی شود، اما پروژه‌هایی همچون ایجاد پل، زیرگروه و احداث خیابان همگی طبق اولویت‌ها اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه هزینه‌های شهر باید منطبق بر درآمدها باشد، افزود: زمانی که یک پروژه مهم‌تر در منطقه‌ای وجود دارد، طبیعی است که پروژه با اولویت دوم ممکن است در آن مقطع زمانی اجرایی نشود.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بررسی چالش‌های مناطق پیرامونی در پنجمین قسمت برنامه پایش تصریح کرد: این مناطق با معضلاتی همچون سگ‌های ولگرد، انتشار آلودگی‌ها و انباشت زباله روبه‌رو هستند، به‌ویژه در مناطق ۲، ۹ و ۱۱ که به‌دلیل همجواری با شهرها و شهرستان‌های دیگر، برخی موضوعات معطل مانده است.

مصور با اشاره به دغدغه و مشارکت ساکنان مناطق پیرامونی ادامه داد: تعداد پیام‌هایی که در سامانه ۱۳۷ ثبت می‌شود و پاسخ‌هایی که شهروندان دریافت می‌کنند، نشان می‌دهد فضای کنونی، فضای امیدواری به پیگیری از سوی سامانه ۱۳۷ است.

وی خاطرنشان کرد: وقتی شهروندان اطمینان پیدا کنند که درخواست‌هایشان پیگیری می‌شود، تمایل بیشتری به ارتباط خواهند داشت و درصد رضایتمندی ساکنان مناطق پیرامونی از به سرانجام رسیدن درخواست‌هایشان در سامانه ۱۳۷ نیز این موضوع را تأیید می‌کند.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: نکته نگران‌کننده فاصله بین مناطق مختلف در خصوص پاسخگویی به پیام‌های سامانه ۱۳۷ است. این اختلاف شیب تندی دارد و نباید فاصله بین رتبه مناطق اول تا آخر زیاد باشد.

مصور افزود: برخی مناطق مرکزی شهر که از امکانات بیشتری برخوردارند، نباید در شاخص رضایتمندی سامانه ۱۳۷ پایین‌تر از مناطق پیرامونی قرار گیرند.

وی با تاکید بر لزوم گرفتن روش‌های متفاوت برای جلب مشارکت شهروندان در ارائه درخواست‌هایشان گفت: یکی از این روش‌ها شناسایی دغدغه‌های مردم هر محله از طریق نظرسنجی است، وقتی از شهروندان سوال می‌شود که مهم‌ترین مشکل محله چیست، پاسخ‌های آن‌ها در کنار هم پازلی از وضعیت واقعی مناطق را ارائه می‌دهد و می‌تواند مبنای برنامه‌ریزی دقیق‌تر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون حقوقی، برنامه‌ریزی و پایش مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: آمار سامانه ۱۳۷ می‌تواند نمودی واقعی از عملکرد مناطق شهری باشد، بنابراین لازم است نتایج حاصل از آن، ملاک تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی واحدهای اجرایی شهرداری قرار گیرد.