مدیرکل پست استان تهران به تشریح برنامهها و دستاوردهای اخیر این سازمان پرداخت و از افزایش ظرفیت پذیرش و توزیع مرسولات، توسعه نواحی توزیع و بهکارگیری فناوریهای نوین در فرآیندهای پستی خبر داد.
یه گزارش برنا، محمد هادی در ابتدا گفت: «استان تهران روزانه حدود ۵۰۰ هزار مرسوله را قبول و تقریباً به همین میزان نیز توزیع میکند. این حجم فعالیت از طریق ۱۱۳ دفتر پست دولتی و ۶ دفتر بخش خصوصی (نمایندگیها) انجام میشود.»
وی با تأکید بر لزوم بهینهسازی فضاهای پستی و افزایش دسترسی مردم به خدمات افزود: «در دو سال گذشته بهمنظور ارتقای کارایی و پوشش خدمات، نواحی توزیع جدیدی در استان ایجاد کردهایم. تنها در شهرستان شهریار شش ناحیه جدید راهاندازی شد و در تهران نیز چند لایه توزیعی تازه شکل گرفته است. بر اساس برنامهریزی انجامشده، طی یکی دو ماه آینده دو تا سه ناحیه توزیع و قبول جدید دیگر نیز اضافه خواهیم کرد.»
مدیرکل پست استان تهران درباره پروژههای عمرانی مجموعه اظهار کرد: «در سال جدید توسعه ساختمان پرند و گسترش فضای ساختمان پردیس را در دستور کار داریم. بر اساس برنامه زمانبندی، این طرح باید امسال حدود ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد و هماکنون در مرحله اخذ مجوزهای لازم هستیم.»
وی در خصوص کاهش هزینهها و استفاده از فناوریهای هوشمند تصریح کرد: «با بهرهگیری از سیستمهای هوشمند، تلاش داریم هزینه فرآیندهای داخلی را کاهش دهیم تا بتوانیم با قیمت مناسب، بهترین سرویس را به مردم ارائه کنیم. تهران اکنون به دستگاه سورتینگ هوشمند مجهز شده است.»
حقادی همچنین به راهاندازی صندوقهای هوشمند (لاکرهای پستی) اشاره کرد و گفت: «برای افرادی که ساعات طولانی در محل کار حضور دارند، بهویژه در شهرکهای مسکونی، در حال استقرار صندوقهای هوشمند هستیم تا شهروندان بتوانند در زمان دلخواه خود مرسولات را دریافت کنند.»
مدیرکل پست استان تهران میزان رضایت شهروندان از خدمات پستی را قابلتوجه دانست و افزود: «بر اساس نظرسنجیهای انجامشده در سال گذشته، حدود ۹۴ درصد مردم از خدمات پستی رضایت داشتهاند. امیدواریم با نگاه جدید مدیریتی این رقم را به ۱۰۰ درصد نزدیک کنیم.»
وی درباره میزان توزیع بهموقع مرسولات توضیح داد: «در ششماهه نخست امسال، حدود ۹۵ درصد از مرسولات در موعد مقرر توزیع شدهاند. البته عواملی مانند درج نکردن کدپستی یا آدرس دقیق و نیز عدم حضور گیرندگان در زمان مراجعه پستچی، از موانع تحقق صددرصدی این شاخص بوده است. با همکاری مردم و درج شماره تماس، میتوانیم زمانبندی مراجعه را هماهنگتر کنیم.»
هادی با اشاره به عملکرد مطلوب پست تهران در تحویل بهموقع مرسولات افزود: «در مجموع، حدود ۹۲ درصد مرسولات طبق تعهدات زمانی و نوع سرویس در موعد مقرر تحویل شدهاند.»
وی درباره بهروزرسانی ناوگان توزیع گفت: «بهینهسازی ناوگان توزیع از دیگر برنامههای امسال ماست. طی روزهای آینده خودروهای جدید پستی وارد چرخه خدمت میشوند و در کنار آن از ظرفیت بخش خصوصی نیز برای ارتقای کیفیت خدمات استفاده خواهیم کرد.»
مدیرکل پست استان تهران در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل زیستمحیطی و توسعه حملونقل پاک اشاره کرد و گفت: «هرچند ذات خدمات پستی خود به کاهش تردد شهری و در نتیجه بهبود کیفیت هوا کمک میکند، اما ما در دو سال گذشته تعدادی از موتورسیکلتهای پستی را به موتورهای برقی تبدیل کردهایم و قصد داریم تا پایان امسال کل ناوگان موتوری را برقی کنیم.»
وی همچنین از تجهیز دفاتر پستی به ژنراتورهای برقی خبر داد و گفت: «برای اطمینان از تداوم خدمترسانی در زمان قطعی برق، در ششماهه دوم پارسال و امسال تمامی دفاتر بزرگ پستی را به ژنراتورهای برقی مجهز کردهایم تا خللی در سرویسدهی ایجاد نشود.»
حهادی در پایان خاطرنشان کرد: «تمامی این اقدامات با هدف ارتقای رضایت مردم، کاهش هزینهها، بهینهسازی زیرساختها و توسعه خدمات هوشمند در پست استان تهران انجام میشود.»
انتهای پیام/