شناسهٔ خبر: 75282216 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان مطرح کرد

۱۳۷ شهرداری اصفهان در مسیر تحقق کامل «تماس امن»

رئیس مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان گفت: سامانه ۱۳۷ بستری ایمن، هوشمند و قابل اعتماد برای ارتباط مستقیم شهروندان با شهرداری فراهم کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدتقی رفیعی امروز _شنبه نوزدهم مهر_ در چهارمین برنامه «پایش» که با حضور سیدامیر سامع، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در مرکز ارتباطات مردمی شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: سامانه ۱۳۷ بستری ایمن، هوشمند و قابل اعتماد برای ارتباط مستقیم شهروندان با شهرداری فراهم کرده تا مردم هنگام ارائه درخواست‌ها، گزارش‌ها و پیشنهادات خود، احساس امنیت و اطمینان کامل داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم تقویت اعتماد مردم به شهرداری در این خصوص که اطلاعات آنها در بستری مطمئن نگهداری و پردازش می‌شود، افزود: با پیش‌بینی سکوها و سیاست‌های مختلف و در راستای فصل ارتقای مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان در صدد تحقق کامل «تماس امن» میان مدیریت شهری و شهروندان هستیم.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه هم‌اکنون تمام اطلاعات شهروندان بنابر اصل امانتداری حفظ شده و در خارج از این مرکز قابل دسترسی نیست، تصریح کرد: این اطلاعات بر اساس شیوه‌نامه‌های مشخص و سطوح دسترسی متفاوت، طبقه‌بندی شده و تنها برای کارشناسان ۱۳۷ و طبق وظایفی که به عهده دارند قابل مشاهده است.

رفیعی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های کلیدی سامانه ۱۳۷ امنیت آن است که امکان دسترسی غیرمجاز به داده‌های شهروندان را به حداقل می‌رساند؛ این قابلیت همسو با فناوری، توسعه یافته و بروزرسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه شماره تماس شهروند تنها با رضایت او در اختیار عوامل اجرایی شهرداری قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ارتباط با شهروندان در سامانه ۱۳۷ در آینده نزدیک بدون نیاز به شماره تلفن برقرار خواهد شد. این تغییر حریم خصوصی شهروندان را به شکل مؤثرتری حفظ کرده و تجربه‌ای ساده و ایمن از ارتباط مستقیم با مرکز ارتباطات مردمی شهرداری فراهم می‌آورد.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به رونمایی از «سکوی ارتباط چندجانبه» سامانه ۱۳۷ باحضور نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این سکو فضای ارتباطی میان شهروندان و عوامل اجرایی شهرداری را در بستری ایمن، یکپارچه و بدون واسطه کرده و این امکان را فراهم می‌کند تا بدون نیاز به ارائه اطلاعات شهروند تعامل شکل گیرد. گفت: تمام مکالمات و اطلاعات در سکوی تماس چندجانبه به صورت امن ثبت و مستندسازی می‌شوند تا شفافیت و امکان پیگیری کامل درخواست‌ها فراهم شود.

رفیعی ادامه داد: پایداری و ارتقای کیفیت تماس، ایجاد ارتباط روان، شبانه‌روزی و بدون اختلال، بازخوردگیری هوشمند، حفاظت و شفافیت اطلاعات، درک ویژگی‌های لحظه‌ای شهروندان، کاوش هوشمند مستندات سامانه و ارزیابی روزانه کارشناسان دیگر مزیت‌های مهم «تماس امن» بوده و برای هرکدام یک سکو در سامانه ۱۳۷ پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه بعضی از سکوها و شیوه‌نامه‌های تماس امن سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان در مرحله ایجاد، بعضی در مرحله اجرای آزمایشی و بعضی دیگر درحال اجرا هستند، گفت: مسیر توسعه و تحقق کامل تماس امن در سامانه ۱۳۷ طولانی، دشوار و دقیق است، اما در شرایطی که روحیه تقویت ارتباطات مردمی در شهرداری اصفهان وجود داشته و بر تحول فناوری و حفاظت از حریم شهروندان تاکید می‌شود، دستیابی به این هدف امکان‌پذیر است.