شناسهٔ خبر: 75253801 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

کالیفرنیا پخش تبلیغات پر سر و صدا در سرویس‌های استریم را ممنوع کرد

ایالت کالیفرنیا با تصویب قانونی جدید، پخش تبلیغات با صدای بلندتر از برنامه‌های اصلی در سرویس‌های پخش آنلاین مانند نتفلیکس، هولو و پرایم ویدئو را ممنوع کرد؛ این قانون که از اواسط سال ۱۴۰۵ اجرایی می‌شود، شرکت‌های استریم را ملزم به رعایت استانداردهای مشابه با پخش‌کنندگان تلویزیونی سنتی می‌کند.

صاحب‌خبر -

گوین نیوزوم، فرماندار کالیفرنیا این لایحه را امضا کرد، تا آن تبدیل به قانون شود. بر اساس متن این لایحه، از تاریخ ۱۰ تیر ۱۴۰۵، سرویس‌های پخش آنلاین دیگر مجاز نخواهند بود صدای تبلیغات تجاری را بلندتر از محتوای ویدیویی که آن تبلیغات به همراه آن پخش می‌شود، منتقل کنند. این اقدام در پاسخ به شکایات متعدد شهروندان در خصوص حجم صدای نامتناسب و آزاردهنده آگهی‌های بازرگانی در سکوهای دیجیتال صورت گرفته است.

این قانون ایالتی که با عنوان لایحه سنا ۵۷۶ شناخته می‌شود، بر اساس قانون فدرال کاهش صدای تبلیغات تجاری (CALM) مصوب سال ۲۰۱۰ میلادی الگوبرداری شده است. قانون CALM پخش‌کنندگان تلویزیونی سنتی را از پخش تبلیغات با صدایی فراتر از برنامه در حال پخش منع می‌کرد، اما سرویس‌های استریم آنلاین را که در آن زمان گسترش چندانی نداشتند، شامل نمی‌شد. با تصویب قانون جدید، کالیفرنیا این شکاف قانونی را پر کرده و مقررات یکسانی را برای تمام رسانه‌های تصویری، اعم از سنتی و دیجیتال، در این ایالت به اجرا می‌گذارد.

فرماندار نیوزوم در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: «ما صدای شهروندان کالیفرنیا را به وضوح شنیدیم و آنچه واضح است این است که آن‌ها نمی‌خواهند صدای تبلیغات از سطحی که پیش از آن در حال لذت بردن از یک برنامه بودند، بلندتر باشد.»

وی افزود: «با امضای این لایحه، کالیفرنیا در حال کاهش این مزاحمت در تمام پلتفرم‌های پخش آنلاین است؛ پلتفرم‌هایی که پیش از این مشمول مقررات مربوط به حجم صدای تبلیغات که توسط کنگره در سال ۲۰۱۰ تصویب شده بود، نمی‌شدند.»

ایده اولیه این لایحه توسط تام اومبرگ، سناتور ایالت کالیفرنیا، و پس از طرح شکایتی از سوی مدیر امور قانون‌گذاری دفتر او، زک کلر، مطرح شد. کلر از این موضوع شکایت داشت که صدای بلند و ناگهانی تبلیغات در سرویس‌های استریم، باعث بیدار شدن دختر نوزادش، سامانتا، از خواب می‌شود.

سناتور اومبرگ در این باره گفت: «این لایحه با الهام از نوزادی به نام سامانتا و تمام والدین خسته‌ای که سرانجام موفق به خواباندن کودک خود شده‌اند، اما یک تبلیغ پرسروصدای استریم تمام زحمات آنها را از بین می‌برد، تهیه شد.» او اضافه کرد: «لایحه ۵۷۶ با اطمینان از اینکه صدای تبلیغات بلندتر از برنامه‌هایی که واقعاً می‌خواهیم تماشا کنیم نیست، آرامش و سکوت مورد نیاز را برای خانوار‌های کالیفرنیا به ارمغان می‌آورد.»

با توجه به نفوذ و جایگاه ایالت کالیفرنیا در صنعت سرگرمی و فناوری جهان، انتظار می‌رود این قانون جدید، سرویس‌های پخش آنلاین را تحت فشار قرار دهد تا استاندارد‌های مشابهی را برای کنترل حجم صدای تبلیغات در سراسر ایالات متحده و حتی در سطح بین‌المللی به کار گیرند. این اقدام می‌تواند به یک استاندارد صنعتی جدید برای پلتفرم‌های دیجیتال تبدیل شود.

انتهای پیام/