برای بسیاری از مکانیکها، محل باتری خودرو در برخی مدلها به کابوسی واقعی تبدیل شده و دسترسی به آن نیازمند تلاشی مضاعف است.
در حالی که معمولا باتری خودرو زیر کاپوت به آسانی قابل دسترسی است، برخی خودروسازان تصمیمات عجیبی برای جانمایی آن میگیرند که فرآیند تعویض باتری خودرو را پیچیده و هزینهبر میکند.
چرا محل باتری خودرو در برخی مدلها کابوس است؟
در اغلب خودروها، دسترسی به باتری با باز کردن کاپوت امکانپذیر است. اما در مدلهایی مانند شورولت تراورس (Chevrolet Traverse) مدل ۲۰۱۷، باتری بهجای محفظه موتور، پشت صندلی سرنشین جلو قرار دارد. مکانیکها برای دسترسی باید کفپوشها را برداشته و پانلی را بلند کنند که فضایی محدود برای کار باقی میگذارد.
سایر خودروها با جانمایی دشوار باتری
شورولت تراورس تنها نیست. دوج جورنی (Dodge Journey) (۲۰۰۹-۲۰۲۰) باتری را در گلگیر جلوی سمت راننده جای میدهد که مستلزم بالا بردن خودرو، باز کردن چرخ و برداشتن محافظ پلاستیکی است. کرایسلر سبرینگ (Chrysler Sebring) نیز طرحی مشابه دارد. در جیپ گرند چروکی (Jeep Grand Cherokee) (مدلهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰)، باتری زیر صندلی سرنشین قرار گرفته و برای دسترسی، باید پانلی از کف خودرو برداشته شود. این جانماییهای نامناسب، تعویض باتری خودرو را پیچیده و دشوار میکند.
بیشتر بخوانید- انقلاب در دنیای خودروهای برقی؛ باتری جدیدی ساخته شد که یک میلیون کیلومتر عمر میکند!
- ۳ دلیل که باید تعویض باتری خودروی برقی خود را به متخصص بسپارید
- پایان کابوس باتریهای خالی؛ فناوری جدید سیلیکون کربن در راه است
- کشف روشی انقلابی برای بازیافت باتری فقط با کمک فویل آلومینیوم!