شناسهٔ خبر: 75235762 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

جابجایی سالانه ۹ میلیون مرسوله توسط شرکت پست استان قزوین/ راه اندازی پست سبز

برنا- گروه استانها: مدیرکل شرکت پست استان قزوین گفت: با جابجایی سالانه ۹ میلیون مرسوله پستی بدنبال راه اندازی پست سبز و لجستیک صنعتی برای جابجایی کالاهای صنعتی و کشاورزی استان هستیم. برنا- گروه استانها: مدیرکل شرکت پست استان قزوین گفت: با جابجایی سالانه ۹ میلیون مرسوله پستی بدنبال راه اندازی پست سبز و لجستیک صنعتی برای جابجایی کالاهای صنعتی و کشاورزی استان هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ بمناسبت  ۱۷ مهر ماه روز جهانی پست «هدایت فیلی» مدیرکل پست استان قزوین روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه مهمترین برنامه ها و اقدامات این شرکت را تشریح کرد.

وی با اشاره به تاریخچه پست گفت: تاریخ  ۲۵۰۰ ساله ایجاد پست توسط ایرانیان در زمان داریوش اول که بزرگراه شاهی را به طول ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر تاسیس کرد و در این راه چاپارخانه‌هایی با فاصله ۴۰ کیلومتر احداث شد تا پیام‌ها، سه روزه ارسال شوند.

فیلی تصریح کرد: بعد از احداث چاپارخانه‌ها توسط ایرانیان، این کار توسط رومی‌ها نیز انجام شد و ریشه این خدمات به زمان داریوش اول و ابداعات ایرانیان بازمی‌گردد.

جابجایی  سالانه ۹ میلیون مرسوله توسط شرکت پست استان قزوین/ راه اندازی پست سبز

وی در ادامه از نقش رسانه ها در اطلاع رسانی تقدیر و تشکر کرد و یادآورشد: رسانه ها چشم بینا و و گوش شنوای مردم و مسئولان هستند و داده هایی که از رسانه ها توسط مدیران دریافت می شود به موفقیت در کار و تحقق اهداف کمک می کند.

این مدیر مهمترین رسالت رسانه را روشنگری و انتقاد سازنده دانست و گفت: ما از انتادهای سازنده و پیشنهاد و راهکارهای شما برای بهبود امور استفاده می کنیم و انتظار داریم در ادامه مسیر همراه ما باشید.

وی گفت: در اداره پست استان قزوین ۳۰۷ نقطه دسترسی مردم به خدمات پستی را به صورت مویرگی در شهرها و روستاها ایجاد کرده ایم و شاید کمتر سازمانی این میزان ارتباط و تعامل را دارد.

فیلی بیان کرد: درحال حاضر از ۵۱۰ همکار دولتی و خصوصی و نیروهای دفاتر پیشخوان استفاده می کنیم تا خدمت رسانی تسهیل و تسریع شود.

وی اظهارداشت: در همه زمینه ها شاهد رشد چشمگیری داشته ایم وبه طور متوسط روزانه  ۱۴ هزار مرسوله وارده و  ۱۰ هزار مورد صادره داریم که ماهانه ۷۵۰ هزار مرسوله و سالانه ۹ میلیون مرسوله را جابجا می کنیم.

جابجایی  سالانه ۹ میلیون مرسوله توسط شرکت پست استان قزوین/ راه اندازی پست سبز

ارتقای جایگاه پست قزوین

وی تصریح کرد: اداره کل پست استان قزوین در گذشته در رده بیستم بود که با تلاش همکارانم این رتبه با  ۱۱ پله صعود به  رده ۹ رسیده و رضایتمندی مردم را موجب شده است.

مدیرکل پست استان قزوین یادآورشد: هر پستچی حدود ۱۵۰ مرسوله را در روز جابجا می کتد که این کر به کاهش تردد مردم و هزینه های جاری کمک می کند و در حال حاضر ۲۰۰ نفر توزیع کننده شهری و روستایی داریم.

وی بیان کرد: ماهیت کار پست تغییر یافته و از «پست نامه ها» به «پست بسته ها» و« پست کالاها» تغییر یافته و مراسلات حجیم شده و نگاه ما استفاده از موقعیت کالاست.

فیلی اظهارداشت: ناوگان پستی استان نوسازی شده و ۱۵ خودروی جدید وانت برای استفاده در توزیع خریداری شده و در حال حاضر در استان قزوین در بخش دولتی و خصوصی تعداد ۳۰ دستگاه وانت بار، ۲۵ دستگاه کامیونت داریم و ۱۸ خط درون استانی و برون استانی دایر شده و با تهران، تبریز و همدان مبادله مستقیم داریم.

جابجایی  سالانه ۹ میلیون مرسوله توسط شرکت پست استان قزوین/ راه اندازی پست سبز

راه اندازی پست سبز در قزوین

وی از راه اندازی پست سبز هم خبرداد و اظهارداشت: در این طرح نیروهای توزیع کننده با استفاده از موتورسیکلت های برقی کار خدمت رسانی را انجامخواهند داد که این طرح دوستدار محیط زیست است و هیچ آلودگی ندارد.

فیلی گفت: هدف ما توسعه زیرساختهاست چون ماهیت مراسلات از پست نامه به کالا و محموله تغییر کرده باید پاسخگوی این حجم از خدمات و مراسلات باشیم و برای افزایش تجزیه مبادلات تدبیر کنیم.

وی اظهارداشت: ماموریت های جدید شبکه پستی با گذشته فرق کرده و شاید در گذشته با شنیدن نام «پست» فقط ارسال نامه تداعی می کرد اما امروز «شرکت پست» شریان نامرئی ارتباطات در دنیاست و اگر یک روزتعطیل شود یک نقص ایجاد می شود.

جابجایی سالانه ۹ میلیون مرسوله توسط شرکت پست استان قزوین/ راه اندازی پست سبز

این مدیر یادآورشد: شرکت پست یک موسسه ارتباطی در شبکه اجتماعی است که موجب گردش سرمایه و رونق کسب و کارهای خانگی و فروشگاه‌های اینترنتی و کاهش تورم شده و دست دلالان را نیز قطع کرده است.

وی اظهارداشت: پست در حقیقت حلقه واسط بین تولیدکننده و مصرف کننده نهایی است و ما از درگاه الکترونیک این کالا را دریافت می کنیم و به مصرف کننده می رسانیم و با تبلیغات در «ای بازار» این کار صورت می گیرد.

فیلی گفت: خدمات ما بصورت فیزیکی، الکترونیکی و مالی انجام می شود که به کاهش ترافیک هم کمک کرده است.

جابجایی  سالانه ۹ میلیون مرسوله توسط شرکت پست استان قزوین/ راه اندازی پست سبز

«جی نف»ابرپروژه پستی کشور

وی اظهارداشت: یکی از مهم ترین اطلاعات و مدارک، برای دریافت خدمات و استفاده از امکانات دولتی و خصوصی، همچنین، انجام ثبت نام های مختلف، اطلاعات کد پستی و گواهی تاییدیه پستی است و اهمیت این اطلاعات و مدارک، به اندازه ای می باشد که در اغلب موارد، نداشتن آن ها، سبب محرومیت اشخاص حقیقی و حقوقی، از خدمات و امکانات دولتی و خصوصی خواهد شد.

فیلی یادآورشد: دولت، با همکاری شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، اقدام به راه اندازی درگاه خدمات الکترونیک GNAF، برای ارائه خدمات غیرحضوری و برخط در حوزه اطلاعات پستی کرده و ضروری است، اشخاص حقیقی و نمایندگان شخص حقوقی، از نحوه کار با این درگاه الکترونیک، مطلع باشند.

جابجایی  سالانه ۹ میلیون مرسوله توسط شرکت پست استان قزوین/ راه اندازی پست سبز

وی بیان کرد: درگاه خدمات الکترونیک جی نف GNAF، از سوی سازمان پست جمهوری اسلامی ایران، راه اندازی شده تا خدمات و امکاناتی نظیر یافتن کد پستی، دریافت تاییدیه پستی و احراز نشانی پستی را به صورت غیرحضوری و آنلاین، به اشخاص، ارائه دهد که ورود به درگاه خدمات الکترونیک GNAF، مستلزم جستجوی آدرس gnaf.post.ir می باشد.

این مدیر در ادامه تصریح کرد: در پلاک هوشمند هر نقطه برای ما یک شناسه یکتا باید داشته باشد و آدرس نشان محور و با کدپستی همه مشخصات معلوم می شود و سایر دستکاهها هم اطلاعات مربوط به مکان را اطلاعات را لینک می کنند.

وی اضافه کرد: استان قزوین دارای یک میلیون و ۷۵ هزار پلاک‌ پست هوشمند شهری و روستایی می‌باشد که ۷۳۰ هزار پلاک آن شهری و ۳۴۵ هزار پلاک نیز روستایی است.

جابجایی سالانه ۹ میلیون مرسوله توسط شرکت پست استان قزوین/ راه اندازی پست سبز

فیلی بیان کرد: با جی نف می توان اطلاعات دقیقی از وضعیت شهروندان داشت و اگر نیاز شد استفاده کرد و در حال حاضر ۸۵ درصد اماکن شهری و ۶۴ درصد اماکن روستایی عملیات جی نف انجام شده و برای نصب پلاک هوشمند در ۱۷ شهر اقدام شده و ۱۱ شهر هنوز باقیمانده است.

مدیرکل پست استان قزوین یادآورشد: قزوین یک استان صنعتی است و برای ارتقای جایگاه آن اقدام شده که در این راستا راه اندازی لجستیک پستی برای جابجایی کالاهای صنعتی با بهره گیری از خودروهای مستقیم از مبدا به مقصد در دستور کار است.

وی گفت: نوسازی و بازسازی ناوگان پستی و استفاده از شبکه راه آهن هم در برنامه ها پیش بینی شده است و یک بسته کامل از خدمات پستی از متعارف و ویژه و لوکس داریم که ارائه می شود.

جابجایی سالانه ۹ میلیون مرسوله توسط شرکت پست استان قزوین/ راه اندازی پست سبز

پست استان قزوین از زیان دهی خارج شد

فیلی در ادامه از خروج از زیان دهی شرکت پست خبر داد و اظهارداشت: در سالهای گذشته شرکت پست کشور بدهی زیادی داشت که با کمک هیئت مدیره جدید این بدهی پرداخت شده و خوشبختانه پست استان قزوین نیز زیان ده نیست و به تعادل ۱.۲ رسیده و بیست درصد سودآوری داشته ایم که این موفقیت با تعامل و همدلی ایجاد شده است.

وی بیان کرد: مکلف هستیم حتی برای یک نامه هم اقدام کنیم و رسالت ما خدمت رسانی است و برای نوسازی ساختمانها نیز اقدام شده تا درصورت رسیدن به سود بخشی از آن را در نوسازی و بهسازی فضاهای ساختمان پست و جلب رضایت همکاران و مردم هزینه کنیم.

فیلی اظهارداشت: در دوماه گذشته ۶۰ میلیارد ریال اعتبار ملی گرفتیم زیرا قبلا از سرفصل اعتبارات استانی خارج شده بود که ‌۸۰۰ میلیون تومان دریافت شد و قرار شده از افزایش اعتبارات استانی برای ما هم ترمیم شود.

وی در خصوص تمبر یادگاری هم افزود: تمبر یادگاری یک موضوع مهم است و رونمایی از تمبر در مناسبت های مختلف بسیار کار ارزشمند و ماندگاری است و در مناسبت‌ها رونمایی را احیا می کنیم و از رسانه ها هم انتظار داریم کمک کنند تا برای ماندگار شدن یک خدمت از تمبر یادبود استفاده شود.

جابجایی سالانه ۹ میلیون مرسوله توسط شرکت پست استان قزوین/ راه اندازی پست سبز

چشم انداز: ورود به پست صنعتی 

مدیرکل پست استان قزوین از برنامه های آینده نیز خبرداد و گفت: چشم انداز ما این است که در استان بتوانیم به پست صنعتی ورود کنیم و در جابجایی کالاهای تولید شده صنایع مشارکت کنیم و کالاهای صنعتی و کشاورزی را به اقصی نقاط کشور جابجا کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین باجه های خود را به مناطق شلوغ شهر خواهیم برد ودر سبزه میدان و مرکز شهر نیز برنامه ریزی داریم و مقرر شده از طریق مولدسازی بتوانیم چند باجه جدید و یک ساختمان در مرکز شهر راه اندازی کنیم.

فیلی اظهارداشت: ظرفیت مولدسازی در شرکت پست استان قزوین حدود ۲۰ میلیارد تومان است که از سوی مرکز نیز سه برابر آن اعتبار داده می شود تا نیازهای خود را برطرف کنیم.

وی اضافه کرد: هوشمندسازی خدمات با ایجاد زیرساخت ها و مرکز تجزیه مبادلات رباتیک را کلید خواهیم زد و در صورت بازنشسته شدن ۵۰ نفر در این شرکت با رباتیک شدن برخی امور میتوان این کمبود را جبران و احتمال خطا را صفر کرد.

این مدیر در خصوص توزیع عادلانه خدمات نیز گفت: خدمات در همه دستگاهها باید هر روز بیشتر از دیروز باشد و عدالت در برقراری ارتباطات پستی از رویکردهای این شرکت است لذا در این راستا «پست عشایر» در کشور کلید خورده است.

جابجایی سالانه ۹ میلیون مرسوله توسط شرکت پست استان قزوین/ راه اندازی پست سبز

وی بیان کرد: چون مرسولات بر اساس آدرس توزیع می شود لذا توزیع مرسوله برای عشایر غیر ممکن بود و گاهی آدرس اقوام داده می شود اما اخیرا به هر خانوار عشایر یک صندوق پستی اختصاص داده شده و سه کد پستی دارد و بر اساس برنامه زمانبندی کشور وقتی مرسوله ای ارسال شود مشخص می شود عشایر کجا هستند و نماینده پستچی در عشایر ان مرسوله را گرفته و توزیع می کند.
 
وی گفت: این طرح در ۷ استان که بیشترین جامعه عشایر را دارد آغاز شده و قرار است تا آخر آذرماه در همه استانهای عشایر نشین اجرا شود.

فیلی یادآورشد: بخش خصوصی را رقیب خود نمی دانیم و استفاده از این ظرفیت  برای توسعه خدمات الزامی است.

جابجایی سالانه ۹ میلیون مرسوله توسط شرکت پست استان قزوین/ راه اندازی پست سبز

پرداخت حقوق و پاداش بر اساس عملکرد
 
این مدیر در ادامه در خصوص پرداخت حقوق و پاداش بر اساس عملکرد را از اقدامات نوین کشور دانست و اظهارداشت: شبکه پستی کشور پرداخت بر اساس عملکرد را آغاز کرده و یک متصدی در سامانه اگر تعداد شکایاتی که داشته اما پاسخ قانع کننده نداشته باشد از دریافت مزایا محروم و هر کسی توزیع مرسوله را بخوبی انجام داده باشد تشویق شده و پاداش می گیردو پرداخت مبتنی بر عملکرد در شبکه پستی در دست اجراست.

انتهای پیام