در میان بازیهای رایانهای که به دنیای آزاد و ماجراجویی میپردازند، «رستگاری سرخپوست مرده» با نمایش بینقص اسبسواری، گوی سبقت را از بسیاری از رقیبان ربوده است. در این بازی، اسبها نهتنها وسیلهای برای جابهجایی هستند، بلکه با رفتارهای طبیعی، واکنش به محیط، و نمایش احساسات، به یکی از شخصیتهای زنده داستان تبدیل شدهاند.
در سوی دیگر، «شبح جزیره» با وجود زیباییهای بصری و طراحی چشمنواز، در زمینه نمایش واقعگرایانه اسبها، سادهتر عمل کرده و بیشتر بر سرعت و روانی حرکت تمرکز دارد. در این بازی، اسبها کمتر به شرایط محیطی واکنش نشان میدهند و نقش آنها بیشتر به جابهجایی سریع محدود میشود.
این تفاوتها نشان میدهد که «رستگاری سرخپوست مرده» با بهرهگیری از جزئیات دقیق و فیزیک طبیعی، تجربهای نزدیکتر به واقعیت را برای دوستداران اسبسواری در دنیای مجازی فراهم کرده است.