شناسهٔ خبر: 75219751 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عضو سازمان تبلیغات اسلامی:

۴ قانون طلایی در فیلم‌سازی / سرخوردگی و ناامیدی پیامد عجله کردن در طول مسیر رشد است

عضو سازمان تبلیغات اسلامی گفت: چهار قانون طلایی در فیلم‌ساز شدن شامل آیینه‌سان بودن، انعکاس واقعیت، قابل فهم بودن برای عموم مردم و خوب فکر کردن برای انتخاب موضوع، است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام سید محمد صادقی‌آرمان امروز _سه‌شنبه پانزدهم مهر_ در «دورهمی مسیر» که در خانه مشروطیت برگزار شد، اظهار کرد: برای به نتیجه رسیدن عجله کارهای خود نداشته باشید، بی‌تفاوت بودن و تنبلی کردن را توصیه نمی‌کنم، اما باید اجازه دهید که سیر رشد و تکامل مسیر اصلی خود را طی کند.

وی افزود: عجله کردن در طول مسیر، سرخوردگی و ناامیدی را برای انسان به همراه دارد، تلاش کنید و به خود فرصت تجربه کردن دهید، انسان‌ها یک عمر تلاش می‌کنند و آموزش می‌بینند تا بتوانند فیلم بسازند، بنابراین هیچ‌گاه نباید از آموزش دیدن دست بکشید، چراکه همیشه چیزی برای یادگیری انسان وجود دارد.

عضو سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: از نوجوانان میخواهم درباره هدف خود از قدم گذاشتن در این مسیر بیشتر فکر کنید، ۷۰ سالگی خود را تصور کنید و انگیزه‌های قوی برای ادامه کار خود داشته باشید، برای زنده نگه‌داشتن و رشد انگیزه باید به‌طور مستمر به آینده و تصویر چندین سال آینده اندیشید.

حجت‌الاسلام صادقی آرمان افزود: تلاش شما باید حل مهم‌ترین مسئله در عرصه‌ای که انتخاب کرده‌اید باشد و باید به این فکر کنید که سر منشا مشکلات چیست، تنها علاقه‌مندی به کارکردن و فیلم ساختن کافی نیست، بلکه باید بتوانید مهمترین مسئله را تشخیص دهید.

وی درباره چهار قانون طلایی گفت: قانون اول آیینه‌سانی است؛ فیلم‌ساز باید نقش آیینه را داشته باشد، به‌طوری که آنچه در واقعیت وجود دارد را نشان دهد و کمتر در آن تغییر ایجاد کند تا در نهایت واقع واقعیت را همانگونه که هست، نشان دهد.

عضو سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: بر اساس قانون دوم، فرم و محتوا را نمی‌توان از یکدیگر تفکیک کرد، همچنین قالب و داستان را نیز نمی‌توان از هم جدا کرد، بنابراین تکنیک ضفیف داستان ضعیف به دنبال دارد، پس باید بر هر دو آن‌ها تمرکز کرد.

حجت‌الاسلام صادقی آرمان ادامه داد: قانون سوم این است که سینما برای مردم است و فیلم باید برای عموم مردم قابل فهم باشد، اگر تنها قشر خاصی از مردم فیلم شما را درک کنند، فیلم موفقی ساخته‌اید و اگر پیچیدگی می‌تواند فیلم را زیبا کند، می‌توان از آن استفاده کرد، در غیر این صورت پیچیده‌سازی بی‌دلیل هنر نیست.

وی با اشاره به قانون آخر گفت: دوربین چشم فیلم‌ساز و تنها یک ابزار است و تنها باید چیزی که او می‌بیند را نشان می‌دهد، بنابراین یک فیلم‌ساز باید درباره چیزی که می‌خواهد بسازد به خوبی فکر کند و خوب ببینند.