به گزارش PC GAMER تولید نقشه، هدف اصلی آپدیت ۱.۲.۵ است و Firaxis به شکایات مربوط به قابل پیشبینی و خستهکننده بودن خشکیهای این نسخه پاسخ داده است. برای رفع این مشکل، Firaxis اعلام کرده که «از ابتدا شروع کرده و یک الگوریتم پایه جدید برای ساخت نقشهها» در بازی ایجاد کرده و همزمان دو نوع نقشه اضافی نیز معرفی کرده است. نقشه «قارهها و جزایر» به عنوان پیشفرض جدید برای بازی تکنفره عمل میکند و خشکیهای بزرگ و کوچک با اندازههای مختلف را ترکیب میکند، در حالی که نقشه «پانگهآ و جزایر» بخش عمدهای از بازی را روی یک خشکی غولپیکر متمرکز میکند.
در مورد بهبودهای رابط کاربری (UI)، این تغییرات عمدتاً بر توسعه شهرکها تمرکز دارند. این تغییرات اطلاعات اولیه دقیقتری در منوی تولید ارائه میدهند، نشانگرهای بازدهی واضحتری برای قرار دادن ساختمانها اضافه میکنند و زبان بصری برای «رویدادهای رشد» را بهبود میبخشند تا به شما در تصمیمگیری بین بهبودها یا متخصصان کمک کنند.
در بخشهای دیگر، آپدیت ۱.۲.۵ دو نوع دولتشهر جدید - یعنی دولتشهرهای دیپلماتیک و توسعهطلب - را اضافه میکند. Firaxis همچنین یک «بازنگری در تعادل استراتژیک» کلی را پیادهسازی کرده و اکثر بونوسهای درصدی تجمعی را با بونوسهای عددی جایگزین کرده تا از رشد انفجاری قدرت جلوگیری کند، یک مکانیزم پیشرفت هزینه برای ساختمانها اضافه کرده و اقتصاد طلا را تنظیم کرده تا مدیریت مالی شما کمی چالشبرانگیزتر شود.
در نهایت، به بازسازی ناپلئون میرسیم. ظاهراً این ژنرال فرانسوی در میان طرفداران Civ به شهرت خود عمل نکرده بود، بنابراین Firaxis قدرت هر دو شخصیت انقلابی و امپراتور او را افزایش داده است. شخصیت انقلابی او اکنون هنگام تحریک رهبران دیگر به حمله، پاداشهای اضافی دریافت میکند، در حالی که شخصیت امپراتور او برای تحریم رهبران دیگر بونوس میگیرد.
به نظر میرسد این یک آپدیت قابل توجه است، اما تأثیر چندانی در بهبود جایگاه Civilization 7 در میان بازیکنان نداشته است. در واقع، نظرات اخیر بازی در استیم درصد مثبت کمتری نسبت به امتیاز کلی آن دارند - ۴۳٪ در مقابل ۴۹٪. به نظر نمیرسد این موضوع ارتباط زیادی با خود آپدیت داشته باشد؛ مشکل اصلی این است که بسیاری از بازیکنان اساساً مفهوم «گذار بین اعصار» (Age Transition) در Civilization 7 را دوست ندارند، مفهومی که در آن شما در پایان هر عصر، جناح خود را تغییر میدهید.
اینکه این موضوع چه تأثیری بر آینده بلندمدت Civilization 7 خواهد داشت، نامشخص است. استراوس زلنیک، مدیرعامل Take-Two، نگران به نظر نمیرسد و در ماه آگوست اظهار داشت که فروش این نسخه مطابق با انتظارات است و Civilization «همیشه یک موفقیت تدریجی (slow burn) بوده است». با این حال، این موضوع مانع از آن نشد که Firaxis ماه گذشته تعدادی از کارمندان خود را تعدیل کند.
انتهای پیام/