شناسهٔ خبر: 75199621 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

مدرسه‌ای که با هوش مصنوعی و ۲ ساعت درس در روز، ۶۵ هزار دلار می‌گیرد

برای ۶۵ هزار دلار در سال، دانش‌آموزان مدرسه Alpha در شمال ویرجینیا تنها ۲ ساعت در روز درس می‌خوانند و باقی وقت خود را به مهارت‌های زندگی، ورزش و پروژه‌های عملی اختصاص می‌دهند. در این مدرسه خبری از معلمان سنتی نیست و دانش‌آموزان توسط «راهنما»هایی هدایت می‌شوند که با کمک هوش مصنوعی، مسیر یادگیری شخصی‌شده را برای هر کودک طراحی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار آنا، مدرسه Alpha که به تازگی قرار است در نورترن ویرجینیا افتتاح شود، یکی از نوآورانه‌ترین مدل‌های آموزش خصوصی در آمریکا است. این مدرسه با شهریه سالانه ۶۵ هزار دلار وعده می‌دهد که دانش‌آموزان تنها دو ساعت در روز با اپلیکیشن‌های هوشمند یادگیری کنند و باقی زمان خود را صرف مهارت‌های عملی و زندگی واقعی، از یادگیری دوچرخه‌سواری تا مدیریت مالی، کنند.

در این مدرسه، معلم سنتی جای خود را به «راهنما»‌ها داده است؛ افرادی که بدون نیاز به مجوز رسمی تدریس، با کمک هوش مصنوعی روند آموزشی هر دانش‌آموز را شخصی‌سازی می‌کنند و با ابزار‌هایی مانند IXL دانش‌آموزان را در مسیر یادگیری هدایت می‌کنند. نرم‌افزار‌های آموزشی همچنین فعالیت‌ها و تمرکز دانش‌آموزان را پایش کرده و در صورت عدم توجه، به آنها یادآوری می‌کند تا تمرکز خود را بازیابند.

موسس Alpha، MacKenzie Price، این مدل آموزشی را پاسخی به شکست‌های آموزش سنتی می‌داند و معتقد است کودکان نیازی به حضور تمام‌وقت در کلاس‌های سنتی ندارند. او همچنین حامی پرشور حرکت مدرسه‌گزینی (School Choice) بوده و در دو سال گذشته بیش از ۲ میلیون دلار به نامزد‌های سیاسی و کمیته‌های فعال در این حوزه اهدا کرده است، از جمله ۱ میلیون دلار به فرماندار ویرجینیا، Glenn Youngkin.

مدرسه Alpha پیش از این در تگزاس و فلوریدا فعالیت داشته و قرار است با باز کردن ۱۲ شعبه جدید از نیویورک تا کالیفرنیا، مدل آموزشی خود را گسترش دهد. این مدرسه با برگزاری «shadow day» به والدین امکان می‌دهد روزی را برای آزمایش محیط مدرسه تجربه کنند و استعداد و انگیزه کودکان خود را ارزیابی کنند.

کارشناسان آموزش مانند Victor Lee از دانشگاه استنفورد هشدار می‌دهند که موفقیت این مدل در مدارس خصوصی با دانش‌آموزان خودانتخابی ممکن است قابل تعمیم به مدارس دولتی و عمومی نباشد. با این حال، خانواده‌ها و والدینی مانند Ricardo Rosselló، فرماندار پیشین پورتوریکو، از انعطاف‌پذیری و فرصت‌های یادگیری عملی این مدرسه استقبال کرده‌اند و معتقدند این مدل می‌تواند توانایی فرزندانشان را حداکثر کند.

این مدرسه، با ترکیب هوش مصنوعی، یادگیری شخصی‌شده، مهارت‌های عملی و آزادی انتخاب والدین، نمونه‌ای از تحولات گسترده در آموزش جایگزین و فناوری‌های آموزشی در آمریکا به شمار می‌رود و بحث‌های داغی را در مورد آینده آموزش و نقش AI در مدارس ایجاد کرده است.

انتهای پیام/