شناسهٔ خبر: 75192255 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

ابرخودروی گریت وال موتورز در سال 2026 از راه می‌رسد؛ رقیب فراری SF90 با نصف قیمت!

صاحب‌خبر -

گریت وال موتورز از اولین ابرخودروی گریت وال موتورز خود رونمایی کرد که قرار است در سال ۲۰۲۶ عرضه شود. این مدل با هدف رقابت با فراری SF90 و با قیمت نصف آن وارد بازار می‌شود.

شرکت گریت وال موتورز (GWM) که بیشتر به خاطر تولید شاسی‌بلندها و وانت‌ها شناخته می‌شود، گامی بلند در بخش خودروهای فوق لوکس و پرفورمنس برداشته است. این اقدام نشان‌دهنده روندی گسترده‌تر در میان خودروسازان چینی برای گسترش سهم خود در بازارهای رده‌بالا است.

ورود گریت وال موتورز به بازار ابرخودروها

وی جیانجون، رئیس هیئت مدیره GWM، تایید کرد که اولین ابرخودروی گریت وال موتورز در اواخر سال ۲۰۲۶ معرفی خواهد شد. او این مدل را «اولین خودروی اسپورت واقعی چین» توصیف کرد و فاش ساخت که پروژه توسعه آن طی چهار تا پنج سال گذشته در جریان بوده است. این برنامه تحت گروه تجاری تازه تاسیس «خودروهای فوق لوکس» به رهبری جیانجون در حال پیگیری است و سونگ دونگ شیان به‌عنوان مدیرعامل و ژانگ شیائوبو به‌عنوان مدیر ارشد فناوری منصوب شده‌اند.

پیش از این، ثبت علامت تجاری «Zixin Auto» (به معنی خودروی اعتماد) توسط Great Wall Motor Co به شایعات دامن زده بود. گزارش‌ها حاکی از آن است که برند Zixin Auto در سطح بالایی در گروه گریت وال قرار می‌گیرد و ممکن است با برند یانگ‌وانگ (Yangwang) از شرکت BYD در بخش خودروهای فوق لوکس رقابت کند. اولین نشانه عمومی از این مدل در ژوئیه ۲۰۲۵ و در جشن سی‌وپنجمین سالگرد تاسیس GWM با نمایش یک خودروی پوشیده با گلگیرهای عریض و طراحی کم‌ارتفاع مشاهده شد.

مشخصات فنی و قیمت؛ رقیب سرسخت فراری SF90

وو هوی شیائو، مدیر ارشد فناوری GWM، اعلام کرده است که فراری SF90 به‌عنوان معیار عملکرد برای این ابرخودرو در نظر گرفته شده است. گمانه‌زنی‌های اولیه حاکی از آن است که این خودرو ممکن است از یک پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ساخت خود شرکت، همراه با یک موتور الکتریکی در پیکربندی هیبریدی پلاگین (PHEV) بهره ببرد.

اگر این مشخصات تایید شوند، خروجی ترکیبی در حدود ۱۰۰۰ اسب بخار، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت کمتر از ۳ ثانیه و حداکثر سرعت بیش از ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. این عملکرد، ابرخودروی گریت وال موتورز را در رقابت مستقیم با رقبای اروپایی قرار می‌دهد، اما با قیمتی بسیار پایین‌تر. انتظارات بازار، قیمت‌گذاری حدود ۲ میلیون یوان (معادل تقریبا ۲۸۰ هزار دلار آمریکا) را نشان می‌دهد که تقریبا نصف قیمت فراری SF90 در چین است.

گریت وال موتورز بر تعادل میان عملکرد بالا و کنترل هزینه در این پروژه تاکید کرده است. انتظار می‌رود این خودرو از مواد پیشرفته و ویژگی‌های آیرودینامیکی بهره‌مند شود و عناصر طراحی آن ترکیبی از تاثیرات جهانی و مراجع فرهنگی چینی را به نمایش بگذارند. این ابرخودرو به گروه کوچکی از ابرخودروهای هیبریدی پلاگین V8 همچون پورشه ۹۱۸ اسپایدر (Porsche 918 Spyder) و کونیگزگ رگرا (Koenigsegg Regera) می‌پیوندد و با مدل‌های هیبریدی V8 اخیر معرفی شده توسط استون مارتین (Aston Martin)، فراری (Ferrari) و لامبورگینی (Lamborghini) رقابت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید