شناسهٔ خبر: 75185607 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مطالبات قابل وصول شهرداری کرج از مرز ۵ هزار میلیارد تومان گذشت

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر کرج گفت: طبق بررسی آمار و اسناد ثبت شده در مدیریت شهری، شهرداری کرج دارای بیش از پنج هزار میلیارد تومان (بیش از ۵ همت) مطالبه قابل وصول است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، جواد چپردار عصر امروز _یکشنبه سیزدهم مهر_ در نطق پیش از دستور صحن علنی شورای شهر کرج، اظهار کرد: شهرداری کرج دارای بیش از پنج هزار و یکصد و پنجاه و پنج میلیارد تومان (بیش از ۵ همت) مطالبه قابل وصول است.

وی افزود: این آمار به استناد مکاتبه رسمی شهردار کرج با شورای شهر و در پاسخ به تذکر اعضا ارائه شده است و مربوط به مطالبات شهرداری تا نیمه اول شهریور ماه ۱۴۰۴ است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج اضافه کرد: مجموع این مطالبات شامل ۱۶۸۳ مورد است که ۵۴۰ میلیارد تومان آن را چک‌های برگشتی تشکیل می‌دهد که نیازمند پیگیری حقوقی هستند، و ۴ هزار و ۶۱۵ میلیارد تومان دیگر ناشی از ابلاغ آرای قطعی ماده ۱۰۰، عوارض، توافقات و آرای سایر کمیسیون‌های شهرداری است.

جزئیات مطالبات به تفکیک مناطق

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا، جزئیات مطالبات را به تفکیک مناطق ده‌گانه شهرداری کرج اعلام و عنوان کرد:در این لیست، منطقه ۴ با ۱۵۹ مورد، بالاترین میزان مطالبه به مبلغ ۸۵۷ میلیارد تومان را به خود اختصاص داده است. پس از آن، مطالبات منطقه ۳ با ۲۲۴ مورد به ارزش ۷۸۵ میلیارد تومان و منطقه ۱ با ۱۷۲ مورد به ارزش ۷۶۳ میلیارد تومان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

چپردار در تشریح مطالبات سایر مناطق اضافه کرد: منطقه ۷ با ۲۵۳ مورد، ۵۸۱ میلیارد تومان؛ منطقه ۸ با ۱۴۴ مورد، ۵۵۶ میلیارد تومان؛ منطقه ۵ با ۲۷۸ مورد، ۴۷۴ میلیارد تومان؛ منطقه ۱۰ با ۵۶ مورد، ۳۹۳ میلیارد تومان؛ منطقه ۶ با ۱۹۷ مورد، ۳۷۸ میلیارد تومان؛ منطقه ۲ با ۱۳۰ مورد، ۲۱۴ میلیارد تومان و منطقه ۹ با ۷۰ مورد، کمترین میزان مطالبه را به مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان دارد.

وی در بخش ضمن تشکر از دستگاه قضایی استان، از رئیس کل دادگستری البرز درخواست کرد تا با مساعدت ویژه، مدیریت شهری را در پیگیری آرای قضایی، اجرائیات و مطالبات حقوقی راهنمایی و دستور اقدام صادر کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر کرج ضمن تذکر قاطع به شهردار کرج مهلت یک‌ماهه براب راست‌آزمایی لیست ارسالی مطالبات تا شهریور ۱۴۰۴ تعیین کرد و افزود: دلیل تعیین این مدت زمان احتمال وجود موارد ثبت‌نشده در سامانه یا چک‌های بلااقدام حقوقی شهرداری است.

چپردار اضافه کرد: بدون شک و در صورت گزارش شدن هرگونه مغایرت مستند پس از انقضای مهلت یک‌ماهه، موضوع به عنوان ترک فعل از طریق کمیسیون نظارت و حقوقی پیگیری خواهد شد.

وی گفت: بررسی گزارش ارسالی شهرداری، با رأی اعضای محترم شورا، به عنوان دستور جلسه یکی از کمیسیون‌های نظارت و حقوقی، برنامه و بودجه یا تلفیق تعیین شود تا طرح مصوبی شامل مهلت معین، فراخوان و اقدامات قانونی برای وصول مطالبات یا لغو ارائه خدمات به مودیان بدهکار تهیه و به شهرداری ابلاغ شود.