حجتالاسلام والمسلمین حسینی نیشابوری رئیس مرکز بینالمللی قرآن و تبلیغ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در نشست تشریح برنامههای همایش بینالمللی تبلیغ نوین دین که پیش از ظهر امروز یکشنبه (۱۳ مهرماه) در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد بر مفهوم «دعوت» به عنوان عملی خیرخواهانه، دلسوزانه و مبتنی بر محبت تأکید کرد و آن را فراخوانی به سمت ارزشها، سعادت و حفظ سرمایههای مادی و معنوی دانست.
وی در ادامه با اشاره به هجوم فکری و فرهنگی جبهه استکبار و استفاده آن از تکنولوژیهای نوین برای فریب افکار عمومی، نقش تبلیغ و تبیین حقایق را بسیار حیاتی خواند و گفت: دعوت کننده کسی است که خود از سرچشمه زلال نوشیده و توانایی نوشاندن به دیگران را دارد. این کار سرتاسر دلسوزی و خیرخواهی است.
رئیس مرکز بینالمللی قرآن و تبلیغ، «حکمت» را شرط لازم برای دعوت مؤثر برشمرد و افزود: دعوت کننده باید هم از نظر علمی و معرفتی و هم از نظر عملی، حکیمانه رفتار کند. تربیت مبلغان مجهز به حکمت، به ویژه در حوزه بینالملل، از وظایف مهم نهادهای مرتبط است.
حجتالاسلام نیشابوری، جایگاه تبلیغ را همتراز جایگاه پیامبران دانست و اظهار داشت: اصلیترین کار یک رسول، رساندن پیام الهی است. امروز نیز با توجه به جنگ نرم گسترده دشمن، ما وظیفه داریم پیام الهی و حقایق قرآن را با ابزار نوین مانند کتاب صوتی، پادکست و انیمیشن به گوش جهانیان برسانیم.
وی با اشاره به نامههای مقام معظم رهبری به جوانان غرب، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و قرارگاه بینالملل را متولی اصلی رساندن پیام الهی و ترجمه قرآن در قالبهای جدید دانست و تصریح کرد: ما باید تولیدکننده دادهها و محتوای درست باشیم و از ابزاری مانند هوش مصنوعی برای بهرهگیری از ذخیره غنی معارف دینی استفاده کنیم.
این مسئول با بیان اینکه تبلیغ نوین به معنای نادیده گرفتن روشهای سنتی مانند منبر نیست، خاطرنشان کرد: امروز ذائقه مخاطب تغییر کرده و ما باید پیام خود را با استفاده از فناوریهای روز مانند فضای مجازی و هوش مصنوعی به مخاطب برسانیم. همایش بینالمللی تبلیغ نوین، عزمی برای تحقق دستور مقام معظم رهبری و پاسخ به نیاز جهانی در این عرصه است.
وی در پایان از برگزاری بیش از ۷۰ پیشنشست برای این همایش در کشورهای مختلف و استانهای ایران خبر داد و گفت: زمان ارسال اثر به این همایش۱۲دیماه خواهد بود و ۸بهمنماه رویداد برگزار میشود، همچنین هدف از این همایش، شناسایی و شبکهسازی ظرفیتها در دو بخش علمی (مانند مقالات، کتابها و پایاننامهها) و ترویجی (مانند تولیدات رسانهای و دیجیتال) است تا بتوان با برنامهریزی بهتر، گامهای مؤثری در تبلیغ نوین برداشت.
انتهای پیام/