شناسهٔ خبر: 75176390 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار فارس در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

مشکل اعتباری تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان با مولدسازی حل شد؛تلاش برای آغاز پروژه شیراز-بوشهر

شیراز-ایرنا- استاندار فارس با اشاره به تامین اعتبار قطعه هفت آزادراه شیراز-اصفهان از طریق مولدسازی دارایی‌ها، از برنامه‌ریزی برای آغاز پروژه آزادراه شیراز-بوشهر به عنوان ادامه این محور استراتژیک خبر داد و گفت: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی و دولتی اجرایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسینعلی امیری یکشنبه در حاشیه مراسم افتتاح قطعه هفت آزادراه شیراز-اصفهان که قرار است با حضور ویدیوکنفرانسی رئیس‌جمهور افتتاح شود، در جمع خبرنگاران افزود: آزادراه شیراز-اصفهان، طولانی‌ترین آزادراه کشور است که در نقشه کلان ارتباطی، باید بندر انزلی را به بندر بوشهر متصل کند.

وی با بیان اینکه قطعات مختلفی از این آزادراه پیش از این به بهره‌برداری رسیده است، اظهارکرد: امروز شاهد افتتاح قطعه هفت این پروژه به‌همراه چندین پروژه دیگر در حوزه وزارت راه و شهرسازی با حضور ویدیوکنفرانسی رئیس‌جمهور هستیم.

کاهش زمان سفر و جلوگیری از ۵۰۰ تصادف سالانه

نماینده عالی دولت در فارس به مزایای این آزادراه اشاره کرد و گفت: این محور، زمان سفر بین شیراز و اصفهان را ۲ ساعت کاهش داده است؛ همچنین این آزادراه در منطقه‌ای کاملا گردشگری واقع شده و چشم‌اندازهای زیبای مسیر، خستگی مسافران را کاهش می‌دهد.

امیری تاکید کرد: این محور به‌صورت کاملا استاندارد و ایمن اجرا شده و به گفته کارشناسان، سالانه از وقوع حداقل ۵۰۰ تصادف جلوگیری خواهد کرد.

حل معضل ترافیک ورودی شیراز

وی با اشاره به در اولویت قرار داشتن تکمیل قطعه هفت آزادراه شیراز-اصفهان، بیان کرد: تکمیل قطعه هفت برای ما اولویت بسیار مهمی بود زیرا رانندگانی که قصد ورود به شیراز را داشتند، در انتهای آزادراه با یک محور قیفی شکل مواجه می‌شدند و ساعتها در ترافیک معطل می‌ماندند که این موضوع موجب نارضایتی آنان می‌شد.

تامین اعتبار از طریق مولدسازی و برنامه آینده

استاندار فارس در ادامه به چگونگی تامین اعتبار این پروژه پرداخت و خاطرنشان کرد: این پروژه در پاییز سال گذشته، یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بدهکاری داشت که از طریق مولدسازی دارایی‌ها، عمده اعتبار لازم برای اتمام آن تامین شد.

تلاش برای آغاز پروژه شیراز-بوشهر

استاندار فارس از برنامه آینده برای ادامه این مسیر خبر داد و گفت: در گام بعدی، در تلاش هستیم تا پروژه آزادراه شیراز-بوشهر را که در واقع قطعه هشت آزادراه شیراز-اصفهان خواهد بود، هرچه سریعتر با مشارکت پیمانکاران بخش خصوصی و دولتی آغاز کنیم.

توسعه مجتمع‌های خدماتی-رفاهی و اقتصاد جاده‌ای

وی در ادامه به یکی از مطالبات اصلی مردم اشاره کرد و افزود: ایجاد و افزایش مجتمع‌های خدماتی-رفاهی در این محور از خواسته‌های جدی مسافران است که این موضوع را نیز پیگیری خواهیم کرد.

امیری بیان کرد: معتقدم احداث آزادراه، موجب فعال شدن اقتصاد جاده می‌شود که بخشی از آن، ایجاد همین مراکز خدماتی-رفاهی است؛ اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نیز هم اکنون در این زمینه فعال است.