شرکت پِرپلِکسیتی اعلام کرده است که مرورگر هوش مصنوعی خود با نام کامت (Comet) را که تابستان گذشته فقط برای مشترکان گرانقیمت در دسترس بود، اکنون بهصورت رایگان برای همه کاربران عرضه کرده است.
به گزارش ایتنا و به نقل از ورج، این مرورگر که پیشتر تنها برای مشترکان طرح ماهانه ۲۰۰ دلاری Perplexity Max و برخی از کاربران طرح ارزانتر Pro یا دعوتشدگان از فهرست انتظار قابل استفاده بود، از این پس بدون نیاز به هیچ اشتراکی در اختیار عموم قرار دارد.
پِرپلِکسیتی در معرفی این مرورگر اعلام کرده است: «اینترنت با کامت بهتر است» و تأکید کرده که استفاده از آن برای همیشه رایگان خواهد ماند. مرورگر کامت با هدف قرار دادن تجربهای نوین از وبگردی، از فناوریهای جستوجوی هوش مصنوعی پِرپلِکسیتی و یک دستیار شخصی هوشمند بهره میبرد که همراه کاربر در وب حرکت میکند و به گفته شرکت، صرفاً افزونهای روی مرورگر سنتی نیست. این دستیار میتواند به کاربران در انجام امور روزمره مانند خرید اینترنتی، رزرو سفرها و مدیریت کارهای شخصی کمک کند تا «بیشتر انجام دهند».
به گزارش ایتنا و به نقل از ورج، این مرورگر که پیشتر تنها برای مشترکان طرح ماهانه ۲۰۰ دلاری Perplexity Max و برخی از کاربران طرح ارزانتر Pro یا دعوتشدگان از فهرست انتظار قابل استفاده بود، از این پس بدون نیاز به هیچ اشتراکی در اختیار عموم قرار دارد.
پِرپلِکسیتی در معرفی این مرورگر اعلام کرده است: «اینترنت با کامت بهتر است» و تأکید کرده که استفاده از آن برای همیشه رایگان خواهد ماند. مرورگر کامت با هدف قرار دادن تجربهای نوین از وبگردی، از فناوریهای جستوجوی هوش مصنوعی پِرپلِکسیتی و یک دستیار شخصی هوشمند بهره میبرد که همراه کاربر در وب حرکت میکند و به گفته شرکت، صرفاً افزونهای روی مرورگر سنتی نیست. این دستیار میتواند به کاربران در انجام امور روزمره مانند خرید اینترنتی، رزرو سفرها و مدیریت کارهای شخصی کمک کند تا «بیشتر انجام دهند».

پِرپلِکسیتی همچنین از آغاز همکاری با چند رسانه مطرح جهانی در قالب طرح اشتراکی جدیدی به نام «کامت پلاس» (Comet Plus) خبر داده است. این طرح که نخستین بار در اوت معرفی شد، دسترسی به محتوای خبری منتخب از منابع معتبر را فراهم میکند. شرکای فعلی این طرح شامل CNN، Conde Nast، فورچن، لوفیگارو، لوموند، لس آنجلس تایمز و واشینگتون پست هستند. دسترسی به این خدمات برای مشترکان طرحهای Pro و Max رایگان است و سایر کاربران میتوانند با پرداخت ماهانه ۵ دلار از آن بهرهمند شوند.
حرکت پِرپلِکسیتی در جهت گسترش استفاده از هوش مصنوعی در مرورگرها بخشی از رقابت بزرگتر میان شرکتهای فناوری است. گوگل در مرورگر کروم از مدل هوش مصنوعی جمینای استفاده میکند، شرکت The Browser Company نیز در مرورگر Arc فناوری هوش مصنوعی Dia را به کار گرفته و اپرا بهتازگی مرورگر هوشمند جدید خود با نام Neon را معرفی کرده است. با این تحولات، آینده مرورگرهای وب بهوضوح در مسیر هوشمند شدن قرار دارد.