شناسهٔ خبر: 75167028 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اختصاص ۳۵ همت برای تقویت زیرساخت‌های ریلی در یک سال دولت چهاردهم 

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مطابق ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی، خطوط ریلی که به چشمه‌های بار و مرزهای کشور متصلند، باید توسعه یابد، گفت: در طول یک سال گذشته ۳۵ همت به تقویت زیرساخت‌های ریلی اختصاص یافت که سهم قابل‌توجهی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سیدعبدالله ارجائی معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر راه و شهرسازی در نشست امضای قراردادهای تامین ناوگان ریلی توسط سازندگان داخلی به بخشی از اقدامات این وزارتخانه در عمل به تعهدات برنامه هفتم توسعه در بخش ریلی پرداخت.

وی به تکلیف این وزارتخانه برای رساندن سهم ریل به ۳۰ درصد ترانزیت کشور اشاره کرد و افزود: طبق قانون برنامه هفتم ضرورت دارد تا در طول برنامه ترانزیت به ۴۰ میلیون تن برسد که سهم راه‌آهن ۱۰ میلیون تن است.

ارجائی ادامه داد: با تدبیر وزیر راه و شهرسازی تاکنون برخی از اهداف برنامه تسهیلگری شده است که شامل تقویت ناوگان ریلی و مسافری است.

به گفته وی، با پیگیری‌های وزیر راه و شهرسازی، در حوزه تقویت ناوگان در یک سال گذشته ۹.۸ همت از محل استجازه رهبر معظم انقلاب به تقویت ناوگان اختصاص یافت که زمینه‌ساز پیشرفت خوبی شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، افزایش ظرفیت ناوگان و افزایش جابه‌جایی کالا و مسافر را از دیگر دستاوردها برشمرد و بیان کرد: تخصیص ۱۵ همت از گواهی سپرده خاص و ۲۵ همت از ظرفیت اوراق مشارکت به تقویت ناوگان ریلی اختصاص یافت.

ارجائی عنوان کرد: مطابق ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی، خطوط ریلی که به چشمه‌های بار و مرزهای کشور متصل‌اند، باید توسعه یابد. در طول یک سال گذشته ۳۵ همت به تقویت زیرساخت‌های ریلی اختصاص یافت که سهم قابل‌توجهی است.

وی تامین مالی راه‌آهن زاهدان- چابهار که به زودی بهره‌برداری می‌شود و همچنین تملک اراضی برای احداث راه‌آهن رشت- آستارا را که در حال انجام است از جمله تمهیدات مناسب دولت چهاردهم در بخش ریلی عنوان کرد.

ارجائی همراهی سازمان برنامه و بودجه را در تحقق بخشی از اهداف وزارتخانه در حوزه ریلی حائز اهمیت خواند و افزود: از سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری بیشتر در خطوط ریلی دارای اولویت دعوت می‌کنیم. همچنین، با توجه به افزایش سهم ترانزیت ریلی کشور، در برخی خطوط از جمله بافت- سنگان نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم.