شناسهٔ خبر: 75160084 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

اپ‌های داخلی جایگزین گوگل و مایکروسافت در هند می‌شوند

برنا - گروه علمی و فناوری: ۳ وزیر کابینه هند با تاکید بر محصولات ساخت هند، استفاده از نرم‌افزار‌های داخلی جایگزین گوگل و مایکروسافت را تبلیغ می‌کنند. برنا - گروه علمی و فناوری: ۳ وزیر کابینه هند با تاکید بر محصولات ساخت هند، استفاده از نرم‌افزار‌های داخلی جایگزین گوگل و مایکروسافت را تبلیغ می‌کنند.

صاحب‌خبر -

سه وزیر کابینه هند که همکاران نخست‌وزیر نارندرا مودی هستند، استفاده از اپلیکیشن‌های داخلی جایگزین گوگل مپس، واتساپ و مایکروسافت را تبلیغ می‌کنند. این حمایت قوی از محصولات «ساخت هند» در شرایط تنش تجاری با آمریکا صورت گرفته است.

به گزارش رویترز، پس از اعمال تعرفه ۵۰ درصدی آمریکا بر واردات هند در ماه اوت، مودی استفاده از محصولات «سوادی‌شی» (ساخت هند) را تشویق کرده است. وزیر فناوری اطلاعات، آشونی وایشناو، در ارائه‌ای درباره پروژه‌های بزرگراهی گفت که این ارائه با استفاده از نرم‌افزار داخلی Zoho و بدون گوگل مپس آماده شده است. وی با لبخند گفت: «نقشه از MapmyIndia است، نه گوگل مپس. عالی به نظر می‌رسد، نه؟ سوادی‌شی.»

هفته گذشته، وایشناو ویدئویی درباره آزمایش نرم‌افزار Zoho منتشر کرد و از مردم خواست تا محصولات بومی را بپذیرند؛ این پست در شبکه ایکس بیش از ۶.۲ میلیون بازدید داشت.

با وجود اینکه برند‌های آمریکایی در هند بسیار شناخته‌شده هستند و توسط میلیون‌ها نفر به عنوان نماد ارتقای سطح زندگی دیده می‌شوند، جایگزینی آنها برای شرکت‌های هندی دشوار است. بسیاری از دفتر‌های دولتی و خصوصی از محصولات مایکروسافت استفاده می‌کنند و مسافران از گوگل مپس بهره می‌برند. واتس‌اپ نیز بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر در هند دارد.

Zoho، رقیب داخلی نرم‌افزار‌های ابری مایکروسافت، با ارائه ابزار‌های ارزان‌تر توانسته است توجه جلب کند. موسس میلیاردر این شرکت، سریدار وِمبو، با استقرار فعالیت‌های تجاری در روستا‌های هند شناخته می‌شود. پیام‌رسان داخلی Zoho با نام Arattai یا «چت» به زبان تامیلی، به لطف تلاش‌های وزیران بازرگانی و آموزش محبوبیت زیادی پیدا کرده است. بیش از ۴۰۰ هزار دانلود در ماه گذشته گزارش شده که نسبت به کمتر از ۱۰ هزار در ماه اوت افزایش قابل توجهی داشته و کاربران فعال روزانه در ۲۶ سپتامبر به بیش از ۱۰۰ هزار نفر رسید.

با این حال، شرکت‌های هندی در جایگزینی برند‌های جهانی با مشکل مواجه هستند، زیرا اغلب نمی‌توانند به قدرت مالی و نفوذ جهانی آنها برسند. به عنوان مثال، در سال ۲۰۲۱، وزیران هند شبکه اجتماعی شبیه ایکس به نام Koo را تبلیغ کردند، اما این شرکت سال گذشته به دلیل کمبود بودجه تعطیل شد. دیلیپ چریان، هم‌بنیان‌گذار شرکت روابط عمومی Perfect Relations، هشدار داد: «حمایت دولتی به تنهایی کافی نیست. برند‌هایی مانند Zoho نیازمند تمایز ویژه، منابع مالی قوی و محافظت از نظارت هستند.»

انتهای پیام/