شناسهٔ خبر: 75157375 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

وزیر آموزش و پرورش: هویت ملی، دینی و رشد علمی در گرو توجه بیشتر به دوره تعلیم و تربیت کودک است

وزیر آموزش و پرورش ضمن بیان اینکه دوره پیش دبستانی «طلایی‌ترین دوره تربیت یک انسان» است، گفت: اگر می‌خواهیم نگرانی‌های خود در حوزه هویت ملی، دینی و رشد علمی را برطرف کنیم، چاره‌ای جز توجه بیشتر به دوره تعلیم و تربیت کودک نداریم.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری میزان -

آیین جشن غنچه‌ها ویژه نوآموزان پیش‌دبستانی صبح امروز، شنبه دوازدهم مهر ۱۴۰۴، در دبستان دخترانه شهید رستمی شهرستان قدس برگزار شد.

در این مراسم، علیرضا کاظمی، وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به برنامه‌های شاد و فضای مفرح تدارک دیده شده، این اقدام را حامل پیامی مهم دانست و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین دوره‌های تعلیم و تربیت، دوره کودکی است. اگر این دوره با کیفیت باشد، به طور طبیعی کیفیت آموزشی در سطح کشور ارتقا می‌یابد و این امر به میزان توجه ما به این دوره بستگی دارد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای وقوع چند اتفاق خوب در این حوزه در دستور کار است، افزود: موضوع مهم و حیاتی، توسعه ضریب پوشش نوآموزان است. در سال‌های گذشته با زحمات بسیار، این پوشش به حدود ۴۵ تا ۴۶ درصد رسیده و امیدواریم امسال حداقل به بیش از ۶۰ درصد افزایش یابد.

وزیر آموزش و پرورش با ترسیم افق آینده، تاکید کرد: در سال‌های آینده و با کمک مجلس شورای اسلامی، هدف ما رساندن این پوشش به مرز ۱۰۰ درصد است. برای محقق شدن این امر، علاوه بر اجباری شدن این دوره مهم، نیاز به تأمین منابع و زیرساخت‌های قانونی داریم که در این زمینه از مجلس درخواست همکاری داریم.

کاظمی «محتوا و برنامه درسی دوره پیش‌دبستانی» را حتی مهم‌تر از بحث پوشش دانست و هشدار داد: از این ناحیه تاکنون آسیب‌های زیادی دیده‌ایم و نگرانی‌های زیادی برای ما ایجاد شده است. برای محقق کردن بسیاری از هنجار‌ها و ارزش‌ها در دوره ابتدایی، باید زیربنا‌های اصلی آن را در دوره پیش‌دبستانی طراحی کنیم.

وی مواردی همچون «انس با قرآن»، «احترام به مقررات و دیگران» و «تغییر نگرش در بسیاری از مسائل» را از جمله اهدافی برشمرد که در دوره تعلیم و تربیت کودک شکل می‌گیرد.

وزیر آموزش و پرورش در پایان با تأکید بر این که این دوره را «طلایی‌ترین دوره تربیت یک انسان» است، تصریح کرد: در این دوره شخصیت فرد شکل می‌گیرد، نگرش‌ها پایه‌ریزی می‌شود، رفتار‌ها و استعداد‌ها خود را نشان می‌دهند. اگر بنا داریم نگرانی‌های خود در حوزه هویت ملی، دینی و رشد علمی را برطرف کنیم، چاره‌ای جز توجه بیشتر به دوره تعلیم و تربیت کودک نداریم.

انتهای پیام/