یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ متعلق به شرکت هواپیمایی چلنج ایرلاینز در ۱۶ جولای ۲۰۲۵ (۲۵ تیر ۱۴۰۴) از فرودگاه جان اف کندی (JFK) در نیویورک پرواز کرد.
بارنامه، محمولهای به وزن ۳۴۷ کیلوگرم از شرکت لاکهید مارتین را نشان میداد. در داخل آن یک واحد رهاسازی بمب BRU-۶۸ وجود داشت، مکانیزمی که به جتهای جنگنده اف-۳۵ اجازه میدهد بمبهای ۲ هزار پوندی (بیش از ۹۰۰ کیلوگرمی) را رها کند.
مقصد این پرواز، پایگاه هوایی نواتیم در جنوب اراضی اشغالی بود. نواتیم محل استقرار ناوگان اف-۳۵ است که غزه را بمباران میکنند.
این یک انتقال تسلیحات که تنها یک بار انجام شده باشد، نبود. سوابق حملونقل داخلی که توسط جنبش جوانان فلسطین به اشتراک گذاشته شده و با دادههای ردیابی پرواز عمومی مطابقت دارد، جریان مداوم انتقال قطعات سلاحهای ساخت آمریکا را که از نیویورک به اراضی اشغالی منتقل میشوند، نشان میدهد.
قطعههای جتهای جنگنده، موشکاندازها و مهمات بهطور معمول درحالی که حملههای هوایی رژیم صهیونیستی خانهها، مدارس و بیمارستانها را ویران میکند، از فرودگاه جان اف کندی با پروازهای تجاری باری خارج شدهاند.
انتقال این محمولهها پیش از نسلکشی فعلی آغاز شده بودند، اما از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) به میزان قابل توجهی افزایش یافتهاند. این محمولهها اکنون با وجود شواهد فزاینده جنایتهای جنگی و درخواستها برای تحریم تسلیحاتی، همچنان ادامه دارند.
آنچه این محمولهها آشکار میکنند این است که شهر نیویورک یک مرکز لجستیکی حیاتی در زنجیره تامین تسلیحاتی حملههای رژیم صهیونیستی است.
دستکم انتقال ۶ محموله تسلیحاتی بین ۲ تا ۲۳ جولای (۱۱ تیر تا اول مرداد) از جان اف کندی به اراضی اشغالی از طریق بارنامهها، دادههای پرواز و دادههای داخلی تایید شد.
این یافتهها عمق بیشتری به گزارشهای قبلی در اینترسپت و دیچ میبخشد و نشان میدهد که چگونه فرودگاه جان اف کندی به یک حلقه حیاتی در زنجیره تامین نظامی رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.
کلیم حوا از جنبش جوانان فلسطین گفت: آنچه این سوابق نشان میدهد این است که ابزار نسلکشی در غزه نه تنها در واشنگتن تولید میشود، بلکه انتقال آنها همین جا در نیویورک تسهیل میشود. فرودگاه جان اف کندی به دروازهای برای سلاحهایی تبدیل شده است که مردم فلسطین را میکشند.
این پروازها و محمولههای مرگبار آنها، شبکههای لجستیکی را که نسلکشی رژیم صهیونیستی را در غزه مسلح میکنند، آشکار میکند؛ شبکههایی که برای بسیاری در آمریکا، از دید پنهان هستند.
یک فرودگاه غیرنظامی که سلاحها را برای نسلکشی منتقل میکند
پرواز ICL۹۸۲ خطوط هوایی چلنج، فرودگاه جان اف کندی را به مقصد تلآویو، براساس یک برنامه تقریبا روتین، بهطور معمول قبل از طلوع آفتاب، ترک میکند. انبارهای بار، لوازم الکترونیکی، محصولات و نامهها را حمل میکنند. جعبههایی با برچسب قطعات هواپیما یا مواد خطرناک در میان آنها وجود دارد، اصطلاحاتی که کاربرد نظامی آنها را پنهان میکند.
در میان محمولههایی که در ماه جولای ردیابی شدند، موارد زیر وجود داشت:
- قطعات ساختاری هواپیما و پایههای پرتاب موشک از لاکهید مارتین
- شیرهای انتخاب سوخت مورد استفاده در هواپیماهای Elbit Systems
- کانتینرهای اتصال مهمات برای صنایع نظامی رژیم صهیونیستی
- یک واحد اجکتور BRU-۶۸ برای اف-۳۵
- لنزهای محافظ نوک بال برای جتهای جنگنده
هر قطعه برای نگهداری و تعمیر سیستمهای تسلیحاتی بزرگتر ضروری است و آنها تحت پوشش تدارکات غیرنظامی جابهجا میشوند.
یک کارگر بار فرودگاه جان اف کندی گفت: بیشتر ما فقط برچسبهای بار را بررسی میکنیم؛ به ما نمیگویند چه چیزی داخل آن است. وقتی پالتها بستهبندیشده و با برچسب محرمانه یا سری ظاهر میشوند، میدانیم که نباید سوالی بپرسیم. آنها از بازرسی معمول عبور میکنند. ما فقط آنها را بارگیری میکنیم.
یک متصدی حمل بار دیگر گفت: پالتها سنگینتر، محکم بستهبندی شده و با برچسبهایی مشخص شدهاند که در بارهای معمولی نمیبینید. ماموران امنیتی همیشه در همان نزدیکی هستند. به ما چیزی نمیگویند و فقط علامت بارگیری به ما داده میشود.
چرا فرودگاه جان اف کندی؟ جغرافیا، لجستیک و نقاط ضعف
موقعیت فرودگاه جان اف کندی در ساحل شرقی، مسیرها به اروپا و خاورمیانه را کوتاه میکند. انبارهای مواد منفجره در امتداد ساحل، امکان حملونقل سریع از کارخانه به هواپیما را فراهم میکنند.
جک سینامون از گروه تحقیقاتی Shadow World Investigations، یک گروه تحقیقاتی بینالمللی که تجارت جهانی اسلحه و فساد را ردیابی میکند و تجارت سلاحهای آمریکا و رژیم صهیونیستی را مطالعه میکند، به ۲ دلیل اشاره میکند که فرودگاه جان اف کندی یک گره استراتژیک در زنجیره تامین است.
دلیل نخست، نزدیکی به تامینکنندگان است. او توضیح داد: در امتداد ساحل شرقی، انبارهای متعدد مواد منفجره و مهمات وجود دارد. نزدیکی به این مکانها، فرودگاه جان اف کندی را بسیار سودآورتر میکند.
سینامون همچنین میگوید فراوانی شرکتهای حمل بار معتبر که مراکز لجستیکی کامل را در داخل فرودگاه جان اف کندی اداره میکنند، پوششی برای پیمانکاران نظامی فراهم میکند.
این فرودگاه همچنین مواد خطرناک و منفجره را ذخیره میکند، قابلیتی که در همه جا در دسترس نیست. این ترکیب به محمولههای نظامی اجازه میدهد تا در همان فضایی که محمولههای معمولی حمل میشوند، در عملیات تجاری پنهان شوند.
فرودگاه جان اف کندی تنها فرودگاه آمریکایی نیست که خطوط تدارکاتی را به ماشین جنگی رژیم صهیونیستی تغذیه میکند. فرودگاههای دالاس، فورت ورث، ممفیس اینترنشنال و اوکلند نیز بهعنوان نقاط کلیدی ترانزیت در این شبکه عمل میکنند.
نقطه پایانی؛ پایگاه هوایی نواتیم
پایان این خط، پایگاه هوایی نواتیم است که در جنوب شرقی بئرشبع، در صحرای نقب، قرار دارد. رژیم صهیونیستی در اینجا ناوگان جتهای اف-۳۵ خود را مستقر کرده است، جنگندههای ساخت آمریکا که برای بمباران دقیق طراحی شدهاند.
در میان محمولههایی که از شهر نیویورک ارسال میشوند، واحدهای پرتابگر BRU-۶۸ وجود دارد، سختافزاری که به این جتها اجازه میدهد مهمات سنگین را آزاد کنند. خود پنتاگون BRU-۶۸ را در فهرست مهمات آمریکا در رده هشتم هواپیما و اقلام مرتبط قرار میدهد و به کاربرد آن در استقرار سلاحهای دقیق مانند GBU-۳۱ دو هزار پوندی اشاره میکند. این پرتابگرها به سرعت فرسوده میشوند و باید بهطور دائم تعویض شوند و این موضوع حملونقل را به امری عادی تبدیل میکند. در کنار آنها، شیرهای سوخت، کنسولهای هدفگیری و لنزهای محافظ قرار دارند، قطعاتی که جنگندههای اف-۳۵ را در آسمان و آماده نبرد نگه میدارند.
مسیر هموار است. قطعات از خط مونتاژ لاکهید مارتین، به یک انبار بار در فرودگاه جان اف کندی، و به دهانههای انفجار در رفح میرسند. این خط لوله ثابت بین نیویورک و نواتیم است که رژیم صهیونیستی را قادر میکند تا حملههای هوایی خود را بر فراز غزه ادامه دهد.
انتهای پیام/