شناسهٔ خبر: 75138600 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

رئیس اینستاگرام: از میکروفون دستگاه شما برای شنود استفاده نمی‌کنیم

«آدام موسری»، رئیس اینستاگرام، با انتشار پستی به این شایعات که اینستاگرام از میکروفون دستگاه کاربران برای شنود مکالمات آنها استفاده می‌کند تا تبلیغات هدفمند را به آنها نشان دهد واکنش نشان داده است.

صاحب‌خبر -

دیجیاتو: «آدام موسری»، رئیس اینستاگرام، با انتشار پستی به این شایعات که اینستاگرام از میکروفون دستگاه کاربران برای شنود مکالمات آنها استفاده می‌کند تا تبلیغات هدفمند را به آنها نشان دهد واکنش نشان داده است.

این باور که متا میکروفون تلفن‌های کاربران را روشن می‌کند تا مکالمات آنها را ضبط کند، یک تئوری توطئه قدیمی است و این شرکت بارها چنین شایعاتی را رد کرده است. اما طنز ماجرا اینجاست که ادعای تازه موسری برای رد این باور هم‌زمان با اعلام متا برای استفاده از دادهای تعامل کاربران با محصولات هوش مصنوعی خود برای نمایش تبلیغات هدفمند مطرح می‌شود.

به گفته آدام موسری، او تاکنون بارها درباره شنود مکالمات کاربران توسط متا صحبت کرده است و بسیاری از افراد نمی‌توانند باور کنند که هدف‌گذاری تبلیغات این شرکت تا این حد دقیق عمل می‌کند و حتی همسر موسری نیز با این مسئله مواجه شده است.

رئیس اینستاگرام یادآور شده که اگر میکروفون دستگاه برای شنود روشن باشد، کاربران به‌سرعت متوجه آن خواهند شد؛ زیرا در بالای صفحه چراغی ظاهر می‌شود و باتری دستگاه نیز سریع‌تر تخلیه می‌شود.

موسری در ادامه توضیح می‌دهد که دلیل قدرت بالای سیستم پیشنهادکننده متا این است که این سیستم با تبلیغ‌دهندگان همکاری می‌کند و این تبلیغ‌دهندگان اطلاعاتی درباره بازدیدکنندگان وب‌سایت‌هایشان با شرکت به اشتراک می‌گذارند. این داده‌ها به متا کمک می‌کند تا تبلیغات مرتبط را برای کاربران هدف‌گذاری کند. همچنین متا بر اساس آنچه افراد مشابه با علایق مشابه به آن علاقه‌مند هستند، تبلیغاتی را به کاربران نشان می‌دهد.

اکنون متا قصد دارد از هوش مصنوعی برای تصمیم‌گیری‌های مرتبط با هدف‌گذاری تبلیغات استفاده کند. این شرکت اعلام کرده است که سیاست جدید حریم خصوصی‌اش که از ۱۶ دسامبر اجرایی می‌شود به آن اجازه خواهد داد در بیشتر بازارها از داده‌های مربوط به تعامل کاربران با محصولات هوش مصنوعی‌اش به‌عنوان یک سیگنال برای نمایش تبلیغات هدفمند بهره ببرد. این کار به متا امکان می‌دهد تا از مکالمات شخصی کاربران با هوش مصنوعی برای شناسایی علایق آنها استفاده کند و در نتیجه تبلیغاتی هدفمندتر را نمایش دهد.