به گزارش ایرنا؛ در این مراسم همچنین چهار کیلومتر از محور روانسر به سه راهی بیاشوش در پاوه با اعتبار ۲۳۰ میلیارد تومان به بهرهبرداری رسید.
با توجه به ثبت جهانی محدوده پاوه و اورامانات و رونق گردشگری در این منطقه و همچنین دسترسی این حوزه به ۲ مرز شوشمی و شیخ صله، تکمیل ۲ بانده کردن مسیر میتواند به افزایش ایمنی و کاهش تصادفات، رونق اقتصادی و تجارت و افزایش رفاه مردم شمال استان کرمانشاه کمک موثری کند.
روانسر در ۶۳ کیلومتری شمال غربی استان کرمانشاه واقع شده و دروازه ورود به منطقه گردشگری اورامانات است.

توسعه محور قزانچی–روانسر بخشی از تکمیل شریانهای بزرگراهی کشور است
معاون وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۴۶ کیلومتر از باند دوم محور قزانچی–روانسر و بهرهبرداری چهار کیلومتر از قطعه روانسر–سهراهی بیاشوش گفت: این پروژهها علاوه بر نقش منطقهای، در تکمیل شریانهای بزرگراهی کشور و تقویت ارتباط ایران با اقلیم کردستان عراق اهمیت راهبردی دارند.
هوشنگ بازوند با تاکید بر اهمیت تکمیل محورهای مواصلاتی استان کرمانشاه گفت: محور سهراهی قزانچی–روانسر–پاوه–نوسود–مرز شوشمی به طول ۱۶۵ کیلومتر یکی از محورهای مهم و راهبردی استان است که علاوه بر عبور از منطقه گردشگری ارزشمند اورامان، ارتباط زمینی جمهوری اسلامی ایران با اقلیم کردستان عراق را فراهم میسازد.
وی افزود: در ادامه توسعه این محور، اجرای باند دوم در حدفاصل سهراهی قزانچی تا روانسر به طول ۴۶ کیلومتر و با ارزش روز ۲۰ هزار میلیارد ریال آغاز شد. همچنین چهار کیلومتری از محدوده روانسر–سهراهی بیاشوش نیز با اعتباری معادل ۲۵۰۰ میلیارد ریال به بهرهبرداری رسید.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور با بیان اینکه این پروژهها با هدف توسعه شریانهای بزرگراهی کشور محسوب میشوند، تصریح کرد: از مهمترین مزایای اجرای این طرحها میتوان به کاهش تصادفات، افزایش ایمنی، کاهش زمان سفر و صرفهجویی در مصرف سوخت اشاره کرد. این دستاوردها نه تنها برای استان کرمانشاه، بلکه برای شبکه حملونقل ملی و بینالمللی نیز ارزشمند است.
بازوند خاطرنشان کرد: محور قزانچی–روانسر–پاوه–نوسود–شوشمی به عنوان یکی از محورهای مرزی، در آینده میتواند به کریدوری مهم در اتصال ایران و کردستان عراق تبدیل شود. تکمیل این مسیر به معنای تقویت جایگاه ژئوپلیتیک جمهوری اسلامی ایران، ارتقای نقش ملی در ترانزیت منطقهای و توسعه اقتصادی غرب کشور خواهد بود. کشور است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی ۴۶ کیلومتر از باند دوم محور قزانچی–روانسر و بهرهبرداری ۴ کیلومتر از قطعه روانسر–سهراهی بیاشوش گفت: این پروژهها علاوه بر نقش منطقهای، در تکمیل شریانهای بزرگراهی کشور و تقویت ارتباط ایران با اقلیم کردستان عراق اهمیت راهبردی دارند.

به گزارش ایرنا؛ روز گذشته نیز در مراسمی با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی عملیات ریل گذاری محور کرمانشاه به خسروی آغاز شد.
استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت بیش از هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.