به گزارش خبرنگار آنا، محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در جلسهای با حضور فعالان گردشگری، مسئولان فرهنگی و دانشگاهیان گفت: گردشگری یزد بهعنوان یکی از محورهای اصلی توسعه استان یزد، نیازمند همافزایی میان همه حلقههای صنعت است و باید به صورت یک پکیج کامل از حملونقل تا آژانسهای فروش بلیت، هتلداری، راهنمایان، آشپزان و میراثداران تقویت شود تا در برابر تحریمها، بحرانهای اقتصادی و جنگهای منطقهای مقاوم باشد.
وی با شاشاره به مقایسههای انجامشده میان گردشگری یزد و استانهای فارس، اصفهان و کرمان، بر پرهیز از دعواهای بیثمر تأکید و خاطرنشان کرد: یزد تازه در مسیر توسعه گردشگری قرار گرفته و دیگران از قبل زیرساختهای گردشگری خود را تقویت کردهاند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با تأکید بر اهمیت تولید محتوا در دنیای امروز، گفت: با یک فیلم یک دقیقهای میتوان یزد را در سطح جهانی معرفی کرد و استفاده از ابزارهای نوین مانند هوش مصنوعی، تولید ویدیوهای خلّاقانه و بهرهگیری از ظرفیتهای مردمی میتواند تأثیر شگرفی در جذب گردشگر داشته باشد.
دهقانی اشکذری به تجربههای موفق در این زمینه اشاره و تأکید کرد: دنیا به سمت تولید محتوا با مشارکت خبرنگاران داوطلب و مردم حرکت کرده و ما باید از ظرفیتهای محلی برای تولید محتوای گردشگری استفاده کنیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد به ظرفیتهای گردشگری این استان اشاره کرد و متذکر شد: سبک زندگی یزدی، معماری منحصربهفرد، صنایع دستی و فرهنگ غنی میتواند محتوای جذابی برای دنیا باشد. از پوشش محلی تا آداب و رسوم ظرفیتهایی هستند که باید به جهان معرفی شوند تا بتوانند به یکی از نقاط قوت گردشگری استان تبدیل شوند.
دهقانی اشکذری از فعالان گردشگری خواست که با دانشگاهها و سایر نهادهای استان یزد برای برگزاری رویدادهای ملی و بینالمللی گردشگری همکاری کنند.
وی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یزد تمام امکانات خود را در خدمت این طرحها قرار خواهد داد.
انتهای پیام/