شناسهٔ خبر: 75119896 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

عضو کمیسیون آموزش در گفت‌و‌گو با آنا:

سیستم ۳-۳-۵-۱ طرح موفقی نیست +فیلم

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ۳-۳-۵ به نظر من طرح موفقی نیست و تغییرات ساختار بنیادی به دنبال دارد.

صاحب‌خبر -

عبدالوحید فیاضی عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا گفت: طرح ۳-۳-۵ به نظر من طرح موفقی نیست و تغییرات ساختار بنیادی به دنبال دارد.

وی افزود: این طرح خاصیتی نیز ندارد. البته اعتقاد دارم که پیش دبستانی یک ضرورت است و باید از حالت اختیاری خارج شود.

<div id="video-display-embed-code_983844"><script type="text/JavaScript" src="https://ana.ir/fa/news/play/embed/1001239/983844?width=400&height=300"></script></div>

به گزارش آنا، طرحی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است که در آن کودکان از ۵ سالگی وارد پیش دبستانی می‌شوند.

آنگونه که از روایت‌ها برمی‌آید، اساس این طرح الزام به آموزش رسمی در سن پنج سالگی نیست؛ بلکه هدف آن آماده‌سازی و تقویت مهارت‌های رشدی کودکان در قالب یک دوره پیشـا‌آموزشی و کاملاً با رویکرد بازی‌محور است.

بر اساس مصوبه کمیسیون، سن لازم برای ورود به آموزش رسمی از ۶ سال به ۵ سال کاهش می‌یابد و دوره پیش‌دبستانی در این سن به‌صورت اجباری برگزار خواهد شد. به این ترتیب، نظام آموزشی کشور که هم‌اکنون به شکل «۳-۳-۶» اجرا می‌شود، به‌تدریج به ساختار «۳-۳-۵-۱» تغییر خواهد یافت و در عوض یکسال زودتر تحصیلات به اتمام می‌رسد.

 

انتهای پیام/