به گزارش برنا؛ عباس آباد یکی از شهرستان های گردشگر پذیر خطه غربی مازندران در مسیر جاده پردد و ترانزیت رو چالوس - رامسر واقع شده که به علت نداشتن کمربندی و کنارگذر سال ها اهالی بومی، گردشگران و عابران سواره رو به خاطر گره های کور ترافیکی و معطلی چندین ساعته به ستوه در آمده اند.
در این پیوند، در ادامه سفر مهدی یونسی رستمی، استاندار مازندران به غرب استان، جلسهای تخصصی پیرامون وضعیت نوار ساحلی و جاده ساحلی کلارآباد تا شهرستان عباسآباد، با حضور شمسالدین حسینی، نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی، شهرداران منطقه، دادستان و جمعی از مدیران اجرایی در سالن اجتماعات فرمانداری عباسآباد برگزار شد.
در این نشست، موضوعات مرتبط با طرح هادی، ساماندهی مسیر ساحلی، و چالشهای موجود در نوار ساحلی مورد بررسی قرار گرفت و تبادل نظر میان مسئولان محلی و استانی صورت پذیرفت.
استاندار مازندران در این جلسه با تأکید بر ضرورت همافزایی و اجماع نظر میان دستگاههای اجرایی، اظهار داشت: سعی میکنیم در خصوص طرح هادی و ساماندهی جاده ساحلی، به یک نظر واحد برسیم تا بتوانیم با انسجام مدیریتی، مسیر توسعه را هموارتر کنیم.
به گفته کارشناسان، این جلسه بخشی از رویکرد جدید مدیریت استان در جهت تقویت زیرساختهای گردشگری، حفظ محیطزیست ساحلی، و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان غرب مازندران ارزیابی میشود.
همچنین فرماندار عباس آباد در این جلسه گفت که طرح کنار گذر ساحلی به عنوان یکی از مطالبه های دیرینه مردم این شهرستان گردشگرپذیر بوده که مسوولان امر باید برای اجرایی کردن آن تدابیر ویژه ای بیندیشند.
ساسان کابلی افزود : این طرح در اواخر فروردین ماه امسال به عنوان یک طرح راهبردی پیشنهادی نزد استاندار مازندران، با هدف تسهیل دسترسی به مناطق ساحلی، کاهش ترافیک شهری، ایجاد امکانات رفاهی برای گردشگران و بهبود زیرساختهای حمل و نقل و اشتغال در منطقه مطرح و در دستور کار قرار گرفت ضمن آنکه مورد تایید بالاترین مقام اجرایی استان قرار گرفت اما هنوز اجرایی نشده است.
وی، دسترسی به سواحل، نقاط گردشگری، ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی به منظور جذب گردشگران، جلوگیری از آلودگی و تخریب زیستمحیطی در مناطق حساس ساحلی، ایجاد فرصتهای شغلی و بهبود فضای کسب و کار از دیگر مزیت های اجرای این طرح زیر ساختی بر شمرد.
فرماندار عباس آباد در ادامه، اعتبار امسال شهرستان از منابع تملک و دارایی را حدود ۷۹۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : بر اساس اولویتبندی، بیشترین اعتبار در بخش های راه، آموزشی و آبرسانی در نظر گرفته شده است.
کابلی افزود : اهالی نقاطی از این شهرستان از وضعیت کمبود، افت فشار و قطعی آب رنج می برند و متاسفانه تنش آبی به مرحله بحران رسیده و امیدوارم با تخصیص اعتبارات شهرستانی و استانی این مشکل حل شود.
این مسوول خاطرنشان کرد: از زمان عهده دار شدن این مسئولیت افزون بر تهیه طرح پیشنهادی احداث راه ساحلی، تکمیل طرح های نیمه تمام جزو برنامه های اولویت دار کاری بوده که میدانی در ماه از این طرح ها بازدید می شود و از پیشرفت های خوبی بر خوردار بوده است.
مازندران دارای ۱۵ شهرستان ساحلی است که در این میان محمود آباد با ۳۰ کیلومتر ساحل آزاد و بیش از ۱۲۰ راه دسترسی دارای ۱۶ طرح، بابلسر با ۲۷ کیلومتر نوار ساحلی و ۱۳ کیلومتر نوار ساحلی قابل شنا با ۱۵ طرح سالمسازی، از شاخصترین شهرستان های مرکزی استان در اجرای این طرح محسوب میشوند.
طول سواحل کشور حدود پنج هزار و ۸۰۰ کیلومتر است که ۸۹۰ کیلومتر آن در شمال ایران در سه استان مازندران، گیلان و گلستان واقع شد و کارشناسان امر معتقدند ۵۰ درصد جاذبه های گردشگری که زمینه توسعه استان مازندران را فراهم می کند مربوط به سواحل دریا بوده است.