شناسهٔ خبر: 75043432 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

هوش مصنوعی مسئول رسیدگی به اعتراض آنلاین جریمه رانندگی شد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: رسیدگی به اعتراضات آنلاین جریمه‌های رانندگی فقط توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود و هیچ دخالت انسانی در آن وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

سردار سید تیمور حسینی، رئیس پلیس راهور در گفت‌وگویی از آنلاین شدن رسیدگی به جریمه‌های اشتباه رانندگی خبر داد و اظهار کرد: یکی از گلایه‌هایی که مردم دارند مربوط به جریمه‌های غیرواقعی است؛ به عنوان مثال، فردی در جاده‌ای حضور نداشته اما برای او جریمه صادر شده است.

وی گفت: رسیدگی به این موضوعات در گذشته مستلزم مراجعه حضوری به یک واحد راهور یا هیئت‌های رسیدگی مستقر در ادارات پلیس راهور بود. خیلی منطقی نیست که یک فرد برای یک جریمه ۱۰۰ هزار تومانی بخواهد ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان هزینه کند تا به جریمه اعتراض کند و در نتیجه، باوجود میل باطنی، از اعتراض به جرائم رانندگی خود صرف‌نظر می‌کرد.

وی افزود: برای همین سازوکاری ایجاد کردیم (که در هفته فراجا رونمایی و افتتاح می‌شود) که برای اعتراض به جرائم رانندگی نیازی به مراجعه حضوری نباشد و افراد بتوانند در خانه و تنها با تلفن همراه خود به این جریمه‌ها اعتراض کنند.

رئیس پلیس راهور ادامه داد: سازوکار این سامانه نیازمند دسترسی به سامانه‌های دیگر است. به عنوان مثال، اگر فردی در جاده زنجان جریمه شده و می‌خواهد به آن اعتراض کند، پلیس باید دسترسی داشته باشد تا از طریق سامانه‌های راهداری و ترددشمارها بررسی کند که آیا این خودرو در آن جاده بوده یا خیر.