ابوالفضل ناصری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شکایتهای مردمی به طور فصلی و یا در مواقع بروز حوادث بیشتر ثبت میشود و برای مثال در ایام جنگ ۱۲ روزه بیشترین شکایت مربوط به کالاهای اساسی همچون مرغ، گوشت، روغن و برنج بود، این در حالی است که قزوین جزو معدود استانهایی به شمار آمد که به هیچ عنوان با کمبود کالا مواجه نشد.
وی افزود: به طور کلی از ابتدای سال تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ شکایات مردمی ثبت شده که بیشترین آن نیز مربوط به صنوف نانوایی، مکانیک، پوشاک و طلا بود.
ناصری با اشاره به اینکه بخش بازرسی و نظارت در اتاق اصناف به صورت جدی فعال بوده و ۱۰ بازرس فعال نیز به صورت روزانه نظارت و بررسی از بازار را برعهده دارند، تاکید کرد: علاوه بر این، کارگروهی با همکاری اداره کل تعزیرات، صمت، جهاد کشاورزی و اتاق اصناف شکل گرفته و قیمت کالاها تامین آن توسط این کارگروه بررسی و مورد پیگیری قرار میگیرد.
این مسوول به فعالیت فروشگاههای زنجیرهای در قزوین که زیرنظر اتاق اصناف استان نیستند، اشاره کرد و یادآور شد: ۱۰۱ فروشگاه زنجیرهای در قزوین فعالیت دارند که خارج از نظارت اصناف هستند و گردش مالی این فروشگاهها نیز به طور مستقیم به تهران منتقل میشود و سودی برای اقتصاد محلی استان ندارند.
وی ادامه داد: از این رو، از شهروندان استان درخواست داریم تا اولویت خرید آنها از سوپرمارکتهای موجود در سطح استان باشد.
رییس اتاق اصناف قزوین در خصوص برنامههای اتاق اصناف قزوین برای خدمات برخط به مشتریان، تصریح کرد: خدمات صدور جواز در بستر اینترنت صورت میگیرد و همچنین تمامی فعالیتهای اتاق در خصوص صدور جواز، بازرسیها و رسیدگی به شکایتها در قالب خدمات برخط انجام میشود و امیدواریم در چشم انداز و افق پیش رو پیشرفتهای خوبی را در فعالیت تمام بخشهای اتاق اصناف شاهد باشیم.