شناسهٔ خبر: 74957566 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه: کمبود معلم و کلاس‌ درس نداریم

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه اعلام کرد که با جبران کسری ساعت‌های غیرموظفی توسط نیروهای موجود، هیچ کمبودی در معلمان و کلاس‌های درس برای سال تحصیلی جدید وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سلیمان محبی عصر یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان با حضور نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، استاندار کرمانشاه و مدیران دستگاه‌های اجرایی، با اشاره به آمار ثبت‌نام دانش‌آموزان، اظهار داشت: بیش از ۹۷ تا ۹۸ درصد دانش‌آموزان در تمام پایه‌ها ثبت‌نام شده‌اند؛ به طوری که در پایه اول ابتدایی ۹۴ درصد و در پایه هفتم متوسطه اول ۹۹.۷۴ درصد نرخ ثبت‌نام نسبت به نرخ موالید داشته‌ایم که این رقم در پایه هفتم استان را در صدر استان‌های کشور قرار داده است.

وی در خصوص کلاس‌بندی نیز گفت: بر اساس گزارش وزارت آموزش و پرورش در ۲۶ شهریورماه، کرمانشاه از نظر تخصیص دانش‌آموزان ثبت‌نام‌شده به کلاس‌های درس، بالاتر از سایر استان‌ها قرار گرفته و هیچ مشکلی در این زمینه نخواهیم داشت.

محبی با بیان اینکه استان تراز مثبت ۶۰۲ نفری در نیروهای ورودی و خروجی به سازمان آموزش و پرورش داشته است، افزود: با این حال، نیاز به ۳۲ هزار و ۳۵۶ ساعت غیرموظفی معادل یک هزار و ۳۴۸ نفر وجود دارد که با کسر تراز مثبت، کسری ۷۴۶ نفر یا ۱۷ هزار و ۹۰۴ ساعت باقی می‌ماند؛ اما این کمبود با استفاده از نیروهای موجود و ساعت‌های غیرموظفی جبران می‌شود و در نتیجه، هیچ کمبودی در معلمان و کلاس‌های درس نخواهیم داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش کرمانشاه همچنین به ترکیب پرسنل استان اشاره کرد و گفت: مجموعاً ۲۷ هزار و ۲۳۸ نفر پرسنل در استان فعال هستند که شامل ۱۳ هزار و ۸۳۳ زن و ۱۳ هزار و ۴۰۵ مرد می‌شود؛ از این تعداد، ۱۶ هزار و ۸۲۶ نفر معلم، ۴ هزار و ۲۲۵ نفر گروه مدیریت، یک هزار و ۱۰۱ نفر کیفیت‌بخشی و ۲۲ هزار و ۱۵۲ نفر کارکنان آموزشی هستند. استان همچنین دارای ۴ هزار و ۳۱۳ واحد آموزشی و ۱۵ هزار و ۱۸۷ کلاس درس است.

در بخش دیگری از این نشست، محبی به آمار گرایش دانش‌آموزان به رشته‌های تحصیلی در متوسطه دوم پرداخت و خاطرنشان کرد: در رشته تجربی ۴۱.۷۶ درصد، انسانی ۴۵.۹۸ درصد، ریاضی ۱۱.۷۵ درصد و معارف اسلامی ۰.۵ درصد دانش‌آموزان جذب شده‌اند؛ همچنین ۶۲ درصد دانش‌آموزان به شاخه نظری و ۳۸ درصد به شاخه کاردانش رفته‌اند.