به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در جریان یازدهمین نمایشگاه ایراننوشت، رضا سلطانی، معاون توانمندسازی مجمع نوشتافزار ایرانی ـ اسلامی، در توضیح یکی از بخشهای مورد توجه بازدیدکنندگان به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: ما در قالب پرسشهایی که بهصورت بازی طراحی شده بود، از خانوادهها و دانشآموزان پرسیدیم ترجیح میدهند چه شخصیتها و نمادهایی بر روی محصولات نوشتافزاری چاپ شود. پاسخها نشان داد علاوه بر قهرمانان ملی و شخصیتهای شناختهشدهای که در غرفههای مختلف وجود دارد، اسطورهها و قهرمانان تاریخی ایران، بهویژه شخصیتهای شاهنامه، از جایگاه ویژهای در میان مردم برخوردار هستند.
او با اشاره به اینکه توجه به هویت فرهنگی در محصولات آموزشی یک مطالبه جدی خانوادههاست، افزود: این موضوع بهخوبی نشان میدهد که جامعه امروز نهتنها نیازمند حضور شخصیتهای ملی در عرصه نوشتافزار است، بلکه به بازآفرینی و معرفی دوباره قهرمانان تاریخی و اسطورهای هم توجه ویژه دارد. استقبال از این کاراکترها، علاوه بر ایجاد جذابیت برای دانشآموزان، میتواند پلی میان نسل جدید و میراث فرهنگی کشور باشد.
سلطانی خاطرنشان کرد: نتایج این پرسشها و پیشنهادهای بازدیدکنندگان جمعآوری و بهعنوان دادههای دقیق در اختیار تولیدکنندگان نوشتافزار، طراحان و تصویرگران قرار خواهد گرفت. این فرایند کمک میکند محصولات آینده بیش از پیش با ذائقه و خواست خانوادهها منطبق شود و همچنین به غنای فرهنگی تولیدات داخلی بیفزاید.
به گفته او، یکی از اهداف اصلی نمایشگاه ایراننوشت همین است که میان تولیدکنندگان و مخاطبان ارتباط دوسویه ایجاد شود و نیازها و خواستههای خانوادهها مستقیماً در چرخه تولید مورد استفاده قرار گیرد. معاون توانمندسازی مجمع نوشتافزار ایرانی ـ اسلامی تأکید کرد: توجه به خواست مردم در حوزه طراحی و تصویرسازی، نهتنها باعث افزایش تنوع محصولات میشود، بلکه زمینهساز تقویت هویت ایرانی در محیط آموزشی دانشآموزان خواهد بود.
انتهای پیام/