محمد صیرفینژاد در گفتوگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ضرورت ارتقای ایمنی معابر در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: با توجه به حجم بالای تردد در محدوده مدارس و مراکز آموزشی، مجموعه مدیریت شهری منطقه ۱۰ با اجرای طرحهای مختلف ترافیکی و عمرانی تلاش کرده است شرایطی ایمنتر و مناسبتر برای شهروندان، بهویژه دانشآموزان و خانوادهها فراهم سازد.
وی افزود: اقداماتی نظیر تعمیر، تکمیل و آمادهسازی ایستگاهها و خطوط حملونقل عمومی در دستور کار قرار گرفت تا علاوه بر افزایش کیفیت خدمات حملونقل، شاهد تسهیل جابهجایی دانشآموزان و کاهش زمان سفرهای شهری باشیم؛ این اقدامات به شکلی هدفمند طراحی شده است تا علاوه بر ایجاد نظم در تردد، سهمی در کاهش بار ترافیکی منطقه ایفا کند.
مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: رنگآمیزی جداول، خطکشی معابر و بهسازی المانهای شهری از دیگر فعالیتهایی بود که با هدف ارتقای زیبایی بصری و ایجاد حس نشاط در محیط شهری انجام شد
صیرفینژاد تصریح کرد: توجه به محیط پیرامونی مدارس و معابر اصلی یکی از مهمترین وظایف مدیریت شهری است، چراکه دانشآموزان بخش مهمی از آینده این شهر را میسازند و باید در محیطی ایمن، آرام و باکیفیت تردد کنند.
وی گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم، تسطیح و پاکسازی زمینهای بایر مجاور مدارس بود که علاوه بر افزایش ایمنی محیطی، موجب ارتقای بهداشت و زیبایی منظر شهری نیز شد که این اقدام با استقبال خانوادهها و مدیران مدارس همراه شد و توانست از بروز مشکلاتی همچون تجمع نخاله و ایجاد نقاط بیدفاع شهری جلوگیری کند.
مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان ادامه داد: برای ایمنسازی مسیرها و معابر پرخطر، نصب موانع، استوانهها و تابلوهای ترافیکی انجام گرفت تا رانندگان با دقت و توجه بیشتری در اطراف مدارس تردد داشته باشند، همچنین احداث گذرگاههای ایمن عابر پیاده و بهبود روشنایی معابر از جمله طرحهایی بود که با هدف افزایش ضریب امنیت دانشآموزان و شهروندان اجرایی شد.
صیرفینژاد تأکید کرد: این اقدامات تنها بخشی از برنامههای مدیریت شهری در حوزه ایمنی و ساماندهی ترافیک منطقه است و با همراهی شهروندان، تلاش خواهیم کرد تا محیطی ایمن، زیبا و استاندارد برای همه ساکنان منطقه ۱۰ فراهم سازیم.
وی افزود: توجه به نیازهای واقعی مردم، تقویت خدمات محلهمحور و تمرکز بر ایمنی دانشآموزان، محور اصلی سیاستهای شهرداری منطقه ۱۰ در آستانه سال تحصیلی جدید بوده است.