شناسهٔ خبر: 74900872 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی ترافیک‌ در سطح شهرهای کردستان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کردستان آمادگی خود را برای انضباط‌بخشی معابر و امنیت ترافیکی دانش‌آموزان اعلام کرد و از پیش‌بینی برای افزایش ۳۰ درصدی حجم ترافیک‌ در سطح شهرهای استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، رضا همتی‌زاده با اشاره به آغاز سال تحصیلی و پیش‌بینی برای افزایش حجم ۳۰ درصدی ترافیک در سطح شهرهای استان، اظهار کرد: با توجه به اینکه در شروع سال تحصیلی و بازگشایی مدارس هستیم، پیش‌بینی می‌کنیم که حجم ترددها و ترافیک در سطح شهرها افزایش پیدا کند و همین موضوع موجب می‌شود که مدت زمان سفرهای درون شهری افزایش پیدا کند.

وی افزود: در همین راستا یکی از بهترین راهکارهایی که می‌توان برای سریع‌تر رسیدن به مقصد و کاهش بار ترافیکی در نظر گرفت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی است.

رئیس پلیس راهور کردستان با بیان اینکه برخی از والدین برای بردن فرزندانشان از خودروهای شخصی استفاده می‌کنند، عنوان کرد: تجمع این خودروها در ساعات آغاز و پایانی مدارس گره‌های ترافیکی ایجاد کرده و گاهی موجب انسداد معابر می‌شود که وضعیت ترافیکی را با مشکلاتی مواجه می‌کند.

همتی‌زاده با بیان اینکه ازدحام و ترافیک سنگین ایجاد شده در محدوده مدارس برای دانش‌آموزان نیز اضطراب ایجاد می‌کند، گفت: به والدین توصیه می‌کنیم که خودروی خود را در محلی مناسب و کمی با فاصله از مدارس متوقف کرده و بدون اینکه برای تردد سایر رانندگان مشکلی ایجاد کنند فرزندان خود را به سمت مدرسه هدایت کنند.

وی تصریح کرد: باید والدین پیش از شروع سال تحصیلی توصیه‌های پلیس را مدنظر قرار دهند تا شاهد وقوع کوچک‌ترین حادثه یا ایجاد نگرانی برای آن‌ها نباشیم.

رئیس پلیس راهور استان تاکید کرد: ظرفیت سرویس مدارس با توجه به نوع خودرو مشخص است و جابجایی دانش آموزان بیش از حد ظرفیت خودرو و به صورت ایستادن در سرویس مدرسه ممنوع و خطرناک است.

همتی‌زاده گفت: از همه رانندگان تقاضا داریم در ایام بازگشایی مدارس رعایت حقوق عابران پیاده و بویژه دانش آموزان را بیشتر رعایت کنند چون از دانش آموزان نمی‌توان انتظار داشت که توصیه‌های ایمنی را همواره به یاد داشته باشند، بر همین اساس وظیفه ماست که هنگام رانندگی در اطراف مدارس، با دقت بیشتری حرکت کنیم.