شناسهٔ خبر: 74835154 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد:

ارتباط بی‌واسطه با مردم، مسیر دقیق‌تری برای شناسایی و حل مسائل را فراهم می‌کند

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دیدارهای مردمی در قالب برنامه «یکشنبه‌های مردمی» فرصتی برای گفت‌وگوی مستقیم با شهروندان و بررسی بی‌واسطه مسائل و مشکلات آنان را فراهم کرده که نتیجه آن، تسریع در فرآیند تصمیم‌گیری و بهبود کیفیت پاسخگویی به مطالبات مردم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا منصور بیجار روز یکشنبه در حاشیه برگزاری این دیدارها اظهار کرد: ارتباط مستمر و مستقیم با مردم، بستر لازم را برای دریافت واقع‌بینانه مسائل و تسهیل در روند رسیدگی به درخواست‌ها فراهم می‌سازد.

وی تصریح کرد: این دیدارها جنبه تشریفاتی ندارد و بلافاصله پس از دریافت گزارش‌های مردمی و ارزیابی کارشناسی موضوعات، تصمیمات لازم اتخاذ می‌شود و دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط برای اجرای مصوبات موظف می‌شوند.

استاندار سیستان و بلوچپستان بیان کرد: بخش عمده‌ای از درخواست‌های امروز در حوزه مسائل عمرانی، خدمات شهری، اجرای شبکه فاضلاب و مسائل مرتبط با تعاونی‌های مسکن بوده است که در حضور مدیران مربوطه مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای اجرایی برای پیگیری آن‌ها ارائه شد.

وی با اشاره به حضور مدیران کل دستگاه‌های اجرایی در جلسات مردمی، عنوان کرد: انتظار می‌رود مسوولان اجرایی ضمن پاسخگویی دقیق، راه‌حل‌های مشخص، قانونی و قابل اجرا برای حل مشکلات مردم ارائه دهند و از هرگونه پاسخ غیرشفاف یا موکول‌کردن مسائل به زمان نامعلوم پرهیز کنند.

بیجار افزود: برای برخی از مشکلات مطرح‌شده که نیازمند هماهنگی بین‌بخشی است، دستورات لازم صادر و مهلت مشخصی برای آغاز عملیات اجرایی تعیین شده است از جمله این موارد، می‌توان به تسریع در اجرای پروژه‌های فاضلاب در محلات زاهدان و ارتقاء زیرساخت‌ها در مناطق تازه‌تأسیس شهری اشاره کرد.

لزوم پاسخگویی موثر به مطالبات شهروندان

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار کرد: پاسخگویی مؤثر به مطالبات مردم، نیازمند حضور فعال و دائمی مدیران در میدان عمل و پیگیری میدانی است؛ دستگاه‌های اجرایی باید از ظرفیت کامل خود در راستای تسهیل امور شهروندان بهره بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: برخی درخواست‌ها که امکان تحقق آن‌ها در چارچوب ضوابط قانونی وجود ندارد، باید با توضیح مستدل و روشن برای متقاضیان تبیین شوند تا ضمن حفظ شأن مردم، اعتماد عمومی آسیب نبیند.

بیجار افزود: یکی از اهداف اصلی این دیدارها، بازآفرینی ارتباط مستقیم و صادقانه میان مسوولان و مردم است تا از این طریق فرآیند سیاست‌گذاری و تصمیم‌سازی در مسیر واقعی و مردمی قرار گیرد.

وی عنوان کرد: مسوولیت‌پذیری مدیران در قبال مطالبات مردمی باید مبتنی بر پاسخگویی به موقع، برخورد متعهدانه و پرهیز از نگاه سطحی به مسائل باشد؛ هیچ مشکلی در استان نباید به دلیل بی‌توجهی یا تأخیر در تصمیم‌گیری، انباشته شود.

استاندار سیستان و بلوچستان حضور میدانی، گفت‌وگوی رودررو و مواجهه بی‌واسطه با مردم را از مولفه‌های مهم مدیریت کارآمد برشمرد و تأکید کرد: مدیران باید خود را در معرض قضاوت مردم ببینند و تصمیماتشان را با هدف حل مشکلات عمومی اتخاذ کنند.

وی با اشاره به استمرار اجرای طرح «یکشنبه‌های مردمی»، اظهار کرد: این روند به‌عنوان یک رویکرد راهبردی در تقویت ارتباط دولت با مردم ادامه خواهد یافت و به الگویی ثابت برای مشارکت‌پذیری مدیران و شفافیت در پاسخگویی تبدیل می‌شود.

به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان با احتساب به مرزهای آبی به عنوان پهناورترین و از لحاظ مرزهای خشکی به‌عنوان دومین استان پهناور کشور بیش از سه میلیون و ۳۷۵ هزار نفر جمعیت در ۲۶ شهرستان دارد.