شناسهٔ خبر: 74821278 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

گوگل و آمازون زیر ذره‌بین کمیسیون تجارت فدرال آمریکا

برنا - گروه علمی و فناوری: کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) تحقیقات خود را درباره شیوه‌های تبلیغاتی گوگل و آمازون آغاز کرد. برنا - گروه علمی و فناوری: کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) تحقیقات خود را درباره شیوه‌های تبلیغاتی گوگل و آمازون آغاز کرد.

صاحب‌خبر -

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) تحقیقاتی را درباره رویه‌های فروش تبلیغات در گوگل و آمازون آغاز کرد. این تحقیقات بر نحوه قیمت‌گذاری و شرایط مزایده‌های تبلیغاتی متمرکز است و احتمال گمراه شدن تبلیغ‌دهندگان را بررسی می‌کند.

به گزارش بلومبرگ، آمازون از مزایده‌های لحظه‌ای برای نمایش تبلیغات در قالب «Sponsored ads» استفاده می‌کند و گوگل نیز تبلیغات جست‌و‌جو را از طریق مزایده‌های خودکار کمتر از یک ثانیه‌ای به فروش می‌رساند. FTC در حال بررسی این موضوع است که آیا آمازون کف قیمتی (Reserve Pricing) را شفاف‌سازی کرده و آیا گوگل به‌طور پنهانی هزینه تبلیغات را افزایش داده است یا خیر.

این پرونده در ادامه فشار‌های فزاینده بر غول‌های فناوری شکل گرفته است. اوایل امسال یک قاضی فدرال گوگل را در حوزه تبلیغات آنلاین انحصارگر دانست و وزارت دادگستری آمریکا نیز برای تجزیه بخش تبلیغاتی این شرکت اقدام کرده بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: