شناسهٔ خبر: 74781229 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

معاون آموزش حوزه های علمیه در گفت‌وگو با رسا خبر داد؛

تهیه و تدوین بسته سیاست های طراحی نظام آموزش حوزه ناظر به گام های تحول

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با اشاره به اقتضائات دنیای جدید از لزوم بازنگری در عناوین دروس ده ها رشته و گرایش سخن گفت و از انجام این بازنگری ذیل درختواره دانشی حوزه های علمیه خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی معاون آموزش حوزه های علمیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه با اشاره به پیام «حوزه پیشرو و سرآمد» که از سوی رهبر معظم انقلاب به مناسبت 100 سالگی حوزه علمیه صادر شد، گفت: پس از پیام رهبری به کنگره یکصدسالگی در دفتر مدیر حوزه های علمیه دفتری آغاز به کار کرد تا تکالیفی را متوجه معاونت های مختلف کند.

وی ادامه داد: در این دفتر معاونت های مختلف حوزه به طراحی مکلف شدند و این طرح ها برای مدیریت ارسال و سپس تصویب شد و سپس برای هر یک از معاونت ها مؤظفی هایی مشخص شد. برای معاونت آموزش هم بسته ای داریم که مهم ترین آن، بسته سیاست های طراحی نظام آموزش حوزه بوده و ناظر به گام های تحول و دغدغه های مراجع و رهبری است.

معاون آموزش حوزه های علمیه در ادامه به نگارش طرح هایی ناظر به ادامه تحصیل در فقه معاصر و عرصه های جدید اشاره کرد و افزود: بازبینی رشته های تخصصی در عرصه های مختلف مد نظر ما است. باید دروس رشته ها و سرفصل ها را در مقام پاسخگویی به نیازهای جدید و سرخط هایی که در پیام رهبری اشاره شده بازبینی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با اشاره به تأکید حضرت آیت الله خامنه ای در خصوص امتداد اجتماعی علم فلسفه، گفت: باید بازنگری هایی در علوم صورت گرفته و با تلاش های مضاعفی این مهم محقق شود. در پاسخ به مبانی علوم انسانی واحدهای مختلفی تعریف شده است تا زمینه آشنایی طلاب به مبانی دانش در غرب و دانش دینی فراهم شود به همین منظور واحدهای مختلفی تعریف شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در برخی رشته هایی مانند «دین و فضای مجازی» نیاز است به فراخور اقتضائات هوش مصنوعی و جنگ شناختی عناوین دروس را بازبینی کنیم که این بازنگری در ده ها رشته در جریان است و ذیل درختواره که پاسخ به رهنمودهای رهبری است، تلاش داریم عناوین را بروزرسانی و ناظر به کاربردها عملیاتی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی معاون آموزش حوزه های علمیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه با اشاره به پیام «حوزه پیشرو و سرآمد» که از سوی رهبر معظم انقلاب به مناسبت 100 سالگی حوزه علمیه صادر شد، گفت: پس از پیام رهبری به کنگره یکصدسالگی در دفتر مدیر حوزه های علمیه دفتری آغاز به کار کرد تا تکالیفی را متوجه معاونت های مختلف کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم مقیمی حاجی معاون آموزش حوزه های علمیه در گفت و گو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، به مناسبت آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه با اشاره به پیام «حوزه پیشرو و سرآمد» که از سوی رهبر معظم انقلاب به مناسبت 100 سالگی حوزه علمیه صادر شد، گفت: پس از پیام رهبری به کنگره یکصدسالگی در دفتر مدیر حوزه های علمیه دفتری آغاز به کار کرد تا تکالیفی را متوجه معاونت های مختلف کند. سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا

وی ادامه داد: در این دفتر معاونت های مختلف حوزه به طراحی مکلف شدند و این طرح ها برای مدیریت ارسال و سپس تصویب شد و سپس برای هر یک از معاونت ها مؤظفی هایی مشخص شد. برای معاونت آموزش هم بسته ای داریم که مهم ترین آن، بسته سیاست های طراحی نظام آموزش حوزه بوده و ناظر به گام های تحول و دغدغه های مراجع و رهبری است.

وی ادامه داد: در این دفتر معاونت های مختلف حوزه به طراحی مکلف شدند و این طرح ها برای مدیریت ارسال و سپس تصویب شد و سپس برای هر یک از معاونت ها مؤظفی هایی مشخص شد. برای معاونت آموزش هم بسته ای داریم که مهم ترین آن، بسته سیاست های طراحی نظام آموزش حوزه بوده و ناظر به گام های تحول و دغدغه های مراجع و رهبری است.

معاون آموزش حوزه های علمیه در ادامه به نگارش طرح هایی ناظر به ادامه تحصیل در فقه معاصر و عرصه های جدید اشاره کرد و افزود: بازبینی رشته های تخصصی در عرصه های مختلف مد نظر ما است. باید دروس رشته ها و سرفصل ها را در مقام پاسخگویی به نیازهای جدید و سرخط هایی که در پیام رهبری اشاره شده بازبینی کنیم.

معاون آموزش حوزه های علمیه در ادامه به نگارش طرح هایی ناظر به ادامه تحصیل در فقه معاصر و عرصه های جدید اشاره کرد و افزود: بازبینی رشته های تخصصی در عرصه های مختلف مد نظر ما است. باید دروس رشته ها و سرفصل ها را در مقام پاسخگویی به نیازهای جدید و سرخط هایی که در پیام رهبری اشاره شده بازبینی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با اشاره به تأکید حضرت آیت الله خامنه ای در خصوص امتداد اجتماعی علم فلسفه، گفت: باید بازنگری هایی در علوم صورت گرفته و با تلاش های مضاعفی این مهم محقق شود. در پاسخ به مبانی علوم انسانی واحدهای مختلفی تعریف شده است تا زمینه آشنایی طلاب به مبانی دانش در غرب و دانش دینی فراهم شود به همین منظور واحدهای مختلفی تعریف شده است.

حجت الاسلام والمسلمین مقیمی حاجی با اشاره به تأکید حضرت آیت الله خامنه ای در خصوص امتداد اجتماعی علم فلسفه، گفت: باید بازنگری هایی در علوم صورت گرفته و با تلاش های مضاعفی این مهم محقق شود. در پاسخ به مبانی علوم انسانی واحدهای مختلفی تعریف شده است تا زمینه آشنایی طلاب به مبانی دانش در غرب و دانش دینی فراهم شود به همین منظور واحدهای مختلفی تعریف شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در برخی رشته هایی مانند «دین و فضای مجازی» نیاز است به فراخور اقتضائات هوش مصنوعی و جنگ شناختی عناوین دروس را بازبینی کنیم که این بازنگری در ده ها رشته در جریان است و ذیل درختواره که پاسخ به رهنمودهای رهبری است، تلاش داریم عناوین را بروزرسانی و ناظر به کاربردها عملیاتی کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در برخی رشته هایی مانند «دین و فضای مجازی» نیاز است به فراخور اقتضائات هوش مصنوعی و جنگ شناختی عناوین دروس را بازبینی کنیم که این بازنگری در ده ها رشته در جریان است و ذیل درختواره که پاسخ به رهنمودهای رهبری است، تلاش داریم عناوین را بروزرسانی و ناظر به کاربردها عملیاتی کنیم.